JAZZEPOES home-> startblad

 

 

 

 

 


zie hier ook de Predikheerlijke Zomer 2021 commentaren !

                                                                                                 
                                                                                                  click a band's name for info and comments

 



 
VIDEO's : YVO CLOETENS - WOUTER DE JONCK 

 

 

   
 

 

 
 
VRIJDAG 5 Augustus

 
     
 
WITVROUW

 
     
 

 
     
 
Bart Borremans : tenorsax
simon Witvrouw  :  gitaar
Joachim Saerens : keys
Dré Pallemaerts : drums

 
     
    


 
     
 

…het is een prettig weerzien met Simon Witvrouw en we herinneren het ons beiden nog meteen : Februari 2009 was het , toen die met z’n voormalige band Mojostar op het podium van Den Bromfiets stond. Een hele tijd terug al  maar we kennen ‘m al van eerder nog op de originele, eerste JaZZZolder ook , toen die daar aantrad met het Dree Peremans Quartet, in 2005 was dat !  Na Mojostar ben ik ‘m dan wat uit het oog verloren maar zie, eens kom je mekaar weer tegen in de muziekscène ! Een fijne nieuwe band heeft die met wat klasse muzikanten waarvan ik de meesten wel ken maar Joachim Saerens (van bij o.a. Selah Sue) da’s een eerste kennismaking.

 
     
    


 
     
  Met veel effecten van de gitaar van Simon en  vooral ook de keys van Joachim starten we dan wat ongegeneerd slenterend lijkt het wel, aan een set die eerder in psychedelica gedrenkt lijkt. We herkennen , net als toen met Mojostar , nu ook weer duidelijke invloeden van Filip Casteels (El Fish) ook al long time no see… ‘Ballad for Mingus’ drijft even later verder op wolkjes die vooral nu aangeblazen worden door de keys terwijl drummer Dré Pallemaerts de zaken verder strak blijft aflijnen en Bart Borremans (ook enige tijd bij Mojostar op bas en sax) het thema aanzet. ‘Much Closer’ gaat dan funky versnellen en laat daarbij de killige zomeravond voor wat die is. Sommigen hebben uitgedeelde dekentjes rond zich geslagen maar mij lijkt dat wat overbodig, dit is hot music !

 
     
    

 
     
  Na de nummers horen we telkens veel goedkeurende shouts en enthousiast applaus volgt keer op keer. Uit hetzelfde muzikale vaatje wordt er verder getapt en mij hoor je niet klagen hoor, doe mijn glas nog maar es vol ! Het ritme is erg meeslepend en hoewel ik hier nu niemand zie dansen sluit ik die mogelijkheid in een tweede set zeker niet uit, de groove werkt aanstekelijk…Simon soleert en gaat ook voor de vocals van deze ‘All is Love’. Met veel echo’s gaan we door het volgende dat wat vaart mindert maar dat bleek maar een tussenstop voor ‘Whatever You Do’ dat weer ritmisch gaat verder pompen en waar Bart dan weer z’n stempel op drukt met de solo. Simon gaat dan ook verder scheuren op de gitaar tot alles uiteindelijk weer in pompen terug valt. De sax mag dan een vertederende ballade aansnijden en ‘t verbaast dan ook niet dat die ‘Lullaby’ mag heten al lijkt het mij geen slaapliedje , eerder een slow van het soort dat je met z’n tweeën op één steen danst. De geluidjes die Joachim daarbij brouwt brengen je daarna in hogere sferen ook want de factor psychedelica blijft zeker wel aanwezig…maar een beetje melig is deze toch ook ? De muzikanten worden daarna voorgesteld en dan weet je dat we bijna naar het einde gaan.

 
     
    

 
     
 

Caleidoscopisch wordt er afgetrapt tot we trancematig tot de essentie komen. Daarbij gaat Bart scheuren met een sound die mij doet terug denken aan die van Gil Bridges, vocals en sax van Rare Earth, de Amerikaanse Rhythm and Blues Rockband uit de seventies (remember o.a. ‘Get Ready’)…’How We’ll Meet Tonight’ heeft een bezwerend ritme waarvoor ook Dré tekent en een ware afsluiter is dit , net zoals op het komende album ‘WITVROUW’ dat in September gereleased wordt. Als bis volgt dan nog het poppy ‘Thinking About You’  en da’s er eentje van het vroegere Mojostar waarbij Simon terugdenkt aan ‘een vriend die onlangs overleden is’ en wie kan dat anders zijn dan Koen Mertens van die vroegere band, de betreurde  drummer die onlangs plots op 48 jarige leeftijd kwam te overlijden…Het lijkt mij dan ook een ‘ter ere van’ en da’s mooi gedaan, een waardige afsluiter die WITVROUW laat aansluiten op het vroegere Mojostar…

 
     
    


 
 

 
 
Winus 

 
     
 

 
     
 
VRIJDAG 12 Augustus

 
     
 
FRANK VAGANĒE TRIO

 
     
   

 
     
 
Frank Vaganée : altsax
sam gerstmans  :  contrabas
teun verbruggen : drums

 
     
    

 
     
  …Verleden jaar mocht het Frank Vaganée Trio hier de reeks Predikheerijike Zomer Jazzconcerten openen al zag het trio er toen er licht anders uit wegens ziekte van bassist Sam Gerstmans en toen  hadden we  Jos Machtel aan de bas. Het lijkt mij dat we vanavond zowat de stijl van verleden jaar kunnen volgen toch, met een greep uit het Great American Songbook en wat regelrechte standards. Terug naar de essentie dus vanavond  met één der Mechelse jazziconen, Frank Vaganée en schreef ik verleden jaar al niet dat ie een sterspeler is op de Belgische jazzscène? 

 
     
     


 
     
  Krachtig wordt er meteen van start gegaan met een bekend in de oren klinkende melodie, het up tempo ‘ U.M.M.G.’ ofte voluit 'Upper Manhattan Medical Group’ van Billie Strayhorn, de rechterhand van Duke Ellington en daar horen we vanavond nog meer van. Frank neemt natuurlijk de eerste partij voor zich maar ook Sam gaat al gauw soleren terwijl Teun (Verbruggen) dat mooi gaat invullen met veel cymbalen en er aansluitend ook een sololap op geeft. Ferme start meteen ! Monk’s standard ‘Satisfaction’ is er daarna eentje met tempowissels en hoekige lijnen, ‘a real Monk thing’, op smaak gebracht door het virtuose drietal. Solo trapt Frank daarna nummer 3 af, een bluesy ballad die sensueel neerstrijkt over een goed bevolkte binnenkoer, nu is dat zo’n 70 man en straks, bij de tweede set, gaat hier goed 90 man komen te zitten. Mij dunkt dat dit al het meestbezochte concert van deze zomer is, maar er zijn natuurlijk nog 5 gigs te gaan….

 
     
    


 
     
  Deze ‘Day Dream’ ( Billie Strayhorn) wordt mooi ingespeeld door Frank’s altsax  en Sam gaat daarop in zijn solo verder breien en doet dat heel zangerig tot als Frank op zijn beurt weer gaat aansluiten en uiteindelijk dat heel zwierig gaat afsluiten ook.  Roffelend gaan we dan terug in vitesse nadat onze virtuose frontman een nakende CD van dit trio  komt aan te kondigen, nog geen titel bekend trouwens, alsook de hoes is nog een blank, dat wordt iets voor het najaar. 'Bop is here' en Frank slaat uitbundig aan het soleren. Gauw is duidelijk dat dit naar een hoogtepunt in dit optreden gaat waarbij eveneens de ritmesectie goeie punten scoort …mij echter geen titel bekend hier…


 
     
    

 
     
  Waar we totnogtoe zowat het traditionele jazzpad bewandelden gaan we daarna met ‘Drum Music’ meer de experimentele, wat avantgardistische toer op al moet je’t ook niet te ver gaan zoeken maar het blijft  verdorie wel een buitenbeentje, deze doorstapper met weer die forse bewegingen van de sax en ook een kolfje naar de hand van Teun trouwens die zich daarbij  als een vis in het water voelt.  Nog een versnelling hoger kan het vervolgens met de afsluiter maar, omdat er nog wat tijd rest,  eindigen we finaal met het minzame ‘Reflections’ van Monk. Enthousiast en haast overweldigend volgt een stevig applaus van een weer zeer tevreden publiek en ja, zo hebben we het graag zie…

 
     
    

 
     
   
     
 
Winus 

 
     
   

 
     
 
VRIJDAG 19 Augustus

 
     
 
BOOGALEO BAND

 
     
   

 
     
 
Brandon saeyvoet : Hammond B3, keys
Leo Teughels  :  saxen, chromatische mondharmonica
Peter Verbraken : gitaar
Patrick Wante : drums

 
     
 

 
     
 

…een Hammond op het binnenplein van het Predikheren, da’s vragen om regen…dat zagen we eerder al hier met het concert van Montis, Goudsmit en Directie…Vooralsnog zien we de bui echter nog niet hangen aan de start van het concert wanneer de band vertrekt met het overbekende ‘Moondance’ van Van Morrison. Lejo trapt daarbij af op de tenor maar de fijne gitarist Peter Verbraken zet ook al meteen een lekkere solo neer, en wat zou de band zijn zonder de Hammond van Brandon Saeyvoet die het orgel in al z’n grootsheid laat rollen zoals alleen een Hammond dat kan.

 
 
     

 
     
  Leo Teughels, ons eerder bekend van het NinetoTwelve gezelschap waar die jaren overal zowat mee op het podium stond, heeft met Brandon, Peter en Patrick (Wante, drums) weer een stevige band samengestoomd die mij eerder ook al het water in de mond deed komen (zie ook mijn commentaar bij het streaming concert van de Boogaleo Band ‘Chez Eline’ )Met deze band worden wat groten op die fenomenale jazzkeys geëerd zoals Lonnie Smith en die andere Smith : Jimmy Smith die’k nog wat hoger inschat…Maar ook anderen komen vanavond aan bod hoor. Zo krijgen we het ‘All Wrapped Up’, bekend van o.a. het James Taylor Quartet en daarvoor heb je best ook je dancing shoes aan ! 

 
     
        

 
     
  Ook van één van mijn all time favourites, Grover Washington Jr.,  staan er wat stukken op het programma en daarbij haalt Leo z’n baritonsax boven, z’n favoriet van de avond blijkt dat  en da’s ook al zo’n machtig instrument. Het ‘Winelight’ mag dan misschien niet zo’n geweldig einde kennen maar het ‘Foggy Day’ van Gershwin zet dat dan weer netjes in een jazzy spoor met weer geïnspireerde soli van Brandon  en een vingervlugge Peter Verbraken. Patrick houdt alles in het gareel terwijl Leo diep op de bariton eindigt. Intussen is het buiten al aan het regenen gegaan, nog geen probleem trouwens en de band roeit erdoor met Stevie Wonder’s ‘Isn’t she Lovely?’, nu met Leo op de chromatische harmonica. Patrick soleert en breekt daarbij wat wolken vrees ik want de regen komt aandringen nu…’Back at The Chicken Shack’ gaat het dan, een Jimmy Smith compositie en op het binnenplein hier zit intussen iedereen onder de uitgedeelde paraplu’s. 

 
     

 
     
  Dan flikkert een eerste keer de elektriciteit uit, net tijdens de solo van Peter, dus Leo en Patrick nemen intussen de akoestische honneurs waar tot de Hammond weer voorzichtig komt aanrollen…De gitaar blijft voorlopig wel  effe zwijgen en d’er is duidelijk ergens een zekering gesprongen, wellicht veroorzaakt door de regen…Leo versast zich dan maar akoestisch en mondharmonica spelend richting publiek, we zijn dan drie kwartier verder in de set en het zal zo’n goeie 10 minuten duren voor we terug een poging wagen om het concert on stage verder te zetten.  

 
     
     

 
     
  Ik meen dat ze met ‘Make me a Memory ‘ van Washington Grover Jr. terug allemaal ingeplugd op het podium staan en het lijkt mij daarbij dat de vrijgekomen adrenaline van  daarjuist de boel terug aandrijft… wat klinkt dit lekker ! en alvast de gitaar van Peter is excellent en ook het orgel van Brandon loopt alweer ‘gesmeerd’ ! Da’s méér dan goed voor de afsluiter van de set, het ‘Alligator Boogaloo’ bekend van Dr. Lonnie Smith en componist Lou Donaldson. Een kolfje naar de handen van toetsenist Brandon Saeyvoet is het die aansluitend ook nog es solo gaat op de baspedalen…met de handen !...We zagen het reeds eerder, ’t is een vast onderdeel van de show.  

 
     
     

 
     
 

En met alweer een stevig applaus van een enthousiast publiek  dat ondanks de nattigheid dapper bleef stand houden, verlaat de band het podium. De regen daarentegen  zal ook de tweede set blijven toeslaan…heb ik achteraf vernomen hoor  want intussen mocht ik ook van de bus naar huis toe zwemmen en de sneakers werden alzo ook swimmers….ach, ‘tis maar water…

 
 
     
   

 
     
 
Winus 



 
     
   


 
     
 
VRIJDAG 26 Augustus

 
     
 
SECRET EXIT TRIO

 
     
   

 
     
 
Hendrik Braeckman : gitaar
Piet Verbist  :  contrabas
Lionel Beuvens : drums

 
     
    

 
     
  …Ik had het al voorspeld op FB want ik zag ze verleden jaar nog streaming op me eigen PC : het belooft een aangenaam luisteruur te worden !...en dat niet alleen met die meeslepende gitaarpartijen van Hendrik Braeckman maar ook  de duidelijke basuitlatingen van Piet Verbist zijn  natuurlijk ruim aanwezig ,’t is de welbespraaktheid van een bas met een verhaal, en ook Lionel Beuvens,  ‘jazzdrummer’, zal z’n deel weten op te eisen, wat samen in trio tot een dynamische set zal leiden. Eigenlijk wordt er vanavond vooral eigen werk gespeeld en dat zal voornamelijk uit de recente CD ‘Secret Exit To Another Dimension’ van Piet komen , plaat waarnaar dit Trio ook genoemd is.

 
     
     


 
     
  Zo is, na een starter uit vorig werk, ‘In Peace with Gravity’ een stuk waarbij vooral geamuseerd rondgekeken wordt, een feel good dingetje dat toch je aandacht houdt bij het snarenverhaal van Hendrik en de wakkere percussie en klappen van Lionel. Piet houdt zich daarbij nu wat op de vlakte…We vervolgen met ‘Ji Ha’ wat de strijdkreet van componist Hendrik Braeckman had kunnen wezen maar ’t zal eerder een eerbetoon zijn aan de Amerikaanse gitarist Jim Hall ( Buffalo, 4 december 1930 – New York, 10 december 2013) die tot op hoge leeftijd nog het podium deelde met vele jazzgroten waaronder op het laatst nog zelfs uitsluitend bassisten. Aftastend, sluipend zelfs vervolgen we op kousenvoeten want ‘Hope in Despair’ lijkt zo breekbaar als porselein. Dat was er nog eentje uit het album ‘Suite Réunion’ uit 2018…

 
     
    

 
     
 

Terug dan naar het album van vandaag met een ander relax nummer. ‘Bridge House’ is er eentje van Lionel, een lyrisch verhaal dat ook de tijd neemt om verteld te worden, met die knappe bassolo van Piet tussenin en gaandeweg gaat het ook wat aan het versnellen. Da’s de aanloop voor Got a Match’ van Chick Corea en nu is het voetjes van de bank voor wat versnellingen hoger ! Na dit excitement is’t dan weer wat uitpuffen met ‘A Noble Trice’ en da’s van de weeromstuit dan wel een zéér relaxe, zeg maar luie blues. En daarmee zouden we het meteen ook gehad hebben al komt er na wat aandringen natuurlijk ook nog een bis en da’s het nerveuze ‘The Other Side’, de starter van het album om het concert mee te eindigen hier. Een erg gesmaakt optreden vond iedereen  het wel en dat werd dan ook beloond met een warm applaus…

 
     
   
     
      


 
     
 
Winus 



 
     
 

 
     
 
VRIJDAG 2 september

 
     
 
OZAIN 4TET

 
     
   



 
     
 
Bruno Grollet: tenorsax
Nathan Surquin:  Nabou Claerhout : trombone
Gaëtan Casteels: contrabas
Pierre Hurty: drums


 
     
    

 
     
  …De mij eerder onbekende Brusselse bassist Gaëtan Casteels bracht begin dit jaar met z’n Ozain Quartet het album ‘ The Missing One(s) uit, een album dat mij eveneens zou ontgaan zijn mocht de band hier vanavond niet gaan uit bloemlezen en dat zou verrekte spijtig geweest zijn want ’t is bijzonder de moeite zal verder tijdens de set blijken. Helaas is Nathan Surquin, de vaste trombonist van het gezelschap vandaag zelf niet aanwezig maar niet getreurd : die wordt vervangen door de ons welbekende en zeer getalenteerde Nabou Claerhout die al meteen in starter ‘Fax from Outer Space’ hoge ogen gooit. Drummer Pierre Hurty speelde zich ook al eerder in de kijker, o.a. op het Dinant Jazz Festival waarover we zowel in 2018 als in 2019 nog berichtten in de uitstapjes ‘Michel goes solo’  en we maakten er zelf ook kennis mee op het 7e International Jazzcontest hier te Mechelen in 2019 waar de toenmalige band Yagõ onder zijn leiding stond…Het kwartet wint intussen verder harten met de song ‘Carmin’ waarbij Bruno Grollet alvast aan de start al een behoorlijk stuk voor z’n rekening neemt.

 
     
       

 
     
   Invalster Nabou voelt zich daarbij als een vis in het water en speelt zich naadloos binnen in dit gezelschap na amper een half uurtje repeteren daarstraks, maar ook Pierre Hurty laat merken uit welk goed stuk drumhout dat-ie gesneden is ! De bindteksten van Gaëtan die heb ik intussen dan weer niet zo goed begrepen want, zoals die zelf meegeeft is die beter in het Catalaans dan in het Vlaams .We blijven intussen bij het album waaruit ‘The Maze’ vervolgt (gelukkig heb ik de playlist kunnen ‘smartphonizeren’ )en dat zal  gaandeweg overgaan in ‘Natural Born Piciu’. Bruno Grollet, ook al lang geen onbekende meer in de JaZZZolder, mag dat lyrisch gaan uitvouwen waarna Gaëtan daar zijn zegje aan toevoegt. Een rustige song blijkt dit in den beginne en ook de trombone zet een genoeglijke, relaxe sfeer neer….muzikaal wordt er wat verder gekeuveld maar let op voor de hevige energiestoten die doorbreken ! De soli zijn bijzonder en worden hier vanuit het aandachtige publiek (niet zo’n groot aantal, slechts een 30-tal tijdens deze set maar straks komt daar nog es het dubbele bij, busje Nederlanders is onderweg…)…die soli dus worden telkens beloond door waarderende, klappende handjes.  

 
     
     

 
     
  ‘Mantra Mandra’ zit ook weer vol van uitbarstende energie verscholen dikwijls in schijnbaar ontspannen muzikale conversaties. Een explosieve drive is het dat dit Ozain kwartet heeft, alle muzikanten zijn gelijkwaardig top en bijkomend spreekt het drumwerk van Pierre Hurty me enorm aan…Genieten is het dus en dan is het tijd voor eentje van een historisch groot bassist : Charles Mingus en daar krijgen we het strijdvaardige ‘Haitan Fight Song’ van waar de blazers samen in opgaan. Nabou gaat daarbij even in dialoog met een bas die komt ‘flemen’  maar houdt zich aan haar versie van het verhaal, daarin bijgestaan door de doorslaande argumenten van Bruno…Het zijn 2 fronten : ’t lijkt daarbij op een discussie tussen de ritmesectie en de blazerssectie maar uiteindelijk gaat iedereen hand in hand in een behoorlijk opwindende finale, bravo !  

 
     
      

 
     
 

Dat er geen tijd restte voor een bis was natuurlijk spijtig  maar ook begrijpelijk met al toekomende muziekliefhebbers voor een tweede set en het weze gezegd : een topper is het,  deze gig die niemand zich zal beklagen, het CeeDeeke van deze mannen wordt dan ook goed verkocht  !

 
 
     

 
     
   

 
     
 
Winus 



 
     
 
 

NO VIDEO YET, coming up !

 
 
     
 
VRIJDAG 9 september

 
     
 
Chris Joris Experience Revival

 
     
   



 
     
 
Frank Vaganée: altsax
Nico Schepers: trompet
Free Desmyter: piano
Sal La Rocca: contrabas
Chris Joris: drums, percussie

 
     
 

 
     
 

‘Chris Joris Experience Revival’ , dat zijn ‘good old guys’ bij mekaar en dat kan teruggaan naar eind jaren 90’ zelfs, naar de toenmalige Chris Joris Experience al hoeven daar vandaag niet dezelfde muzikanten mee op het podium te zitten. Een band is het echter van musici die mekaar door en door kennen en

dat zal gauw duidelijk worden ook : het spelplezier spat er van af ! Deze gig is de voorloper van nog meer concerten die volgen in deze bezetting en JaZZZolder mag daar vanavond als eerste mee uitpakken. Niet alleen een JaZZZolders concert is dit trouwens want het schuift mee in het rijtje van Predikheerlijke Zomerse jazzconcerten én is bovendien de opener van het Mechelse JazzatHome Festival, editie 2022. Een grootse entrée is dit met kleppers in het gezelschap als Frank Vaganée, Nico Schepers, Free Desmyter en Sal La Rocca ! Beide sessies van vanavond zijn dan ook als vanzelfsprekend uitverkocht ! Energiek steken ze van wal met ‘Sidewalk’ en meteen blijkt hoe Chris met de  jaren uitgegroeid is tot heuse jazzdrummer. Bop van het zuiverste water is dit en Frank mag daar graag in zwemmen, iets waar Free graag achteraan een baantje meetrekt. Je komt meteen te weten waarom sommigen hem een ‘goddelijke’ pianist noemen. Heel gepast komt aansluitend nog zo’n nummertje aanschuiven waarin Nico op trompet dan weer kan excelleren...

 
     
    

 
     
  Mede ritme aandrijver Sal opent dan wat later een dialoog sax/piano waarin het er bijzonder scherp aan toegaat, so far voor een opwindende start ! Tijd dan voor een terugdenken aan Annette, de vrouw van Chris die in 2006 overleed met het verstillende ‘A Four Letter Word’ dat Free zo mooi komt inleiden. Een heel breekbare ballade is het die je in gepeins dompelt…en mooi is het  dat het daarbij stil blijft in de zaal, iets wat we eigenlijk wel gewend zijn van het luisterende publiek hier. De blazers huilen het naar het einde toe uit, mooi toch ?  

 
     
        


 
     
  Spielerei a la Chris daarna op de schaaltjes tijdens het volgende stuk en Sal volgt snarengewijs om de weg te openen voor highblower Nico. Als we even later dat pad dan weer verlaten dan herkennen we een duidelijke Chris Joris melodie die vrolijk voorbij komt dartelen.’Theme for September’ was dat en zo staat de kalender ook weer gelijk…

 
     
       

 
     
  De djembé’s vooraan opgesteld bleven tot nu toe onaangeroerd maar zijn we nu aan toe met ‘Green Thumb’ en, met de band wat later weer mee en Chris terug achter de drums gaat dat aardig doorstappen ook. Da’s de ‘Tuesday Night Stomp’ die er achteraan komt. We zijn dan al een uur ver in het optreden en aan het applaus en shouts te horen is het publiek er gek van. Niet gek dus dat er niet te ontkomen valt aan een bis en dat mag  een nummer wezen uit het album ‘Rainbow Country’ uit 2006. ‘9/11’ is er eentje dat raak gekozen is want ’t blijkt een mooi geheel voor de band met solo uitspattingen tussenin. Een sterk einde van de set dus en meteen ook de bevestiging : een concert van Chris Joris, da’s altijd een belevenis en na al die jaren nog steeds top !

 
     
    

 
     
   

 
     
 
Winus 



 
     
   
     
 
VRIJDAG 16 september

 
     
 


STĒPHANE MERCIER TRIO

 
     
   


 
     
 
Stéphane Mercier: sax
Julien Tassin: gitaar
Nicolas Thys: bas

 
 

 
     
  …We gaan voor een ontspannen avond deze keer en het  duidelijk mindere publieksaantal (een goeie dertigtal liefhebbers) neemt het ervan op alweer een eerste JaZZZolderse sessie na die drukke Predikheerlijke Zomer. (‘t is trouwens meteen ook het laatste concert er van ditseizoen ! )Het trio van vanavond zal daar zeer sfeervol voor instaan en dat is niet enkel te danken aan de zachte saxklanken van Stéphane zullen we gauw merken…

 
     
       

 
     
 

Met het ‘Blue Skies’ van Ella Fitzgerald stellen zij zich alvast netjes om beurt solerend voor. Eerst Stéphane, dan Julien (Tassin) op gitaar en dan Nic(olas) Thys, heel zangerig op de  contrabas.Het zal d’er grotendeels op deze relaxe manier verder aan toe gaan , al blijf je wél geboeid luisteren naar de innemende soli van dit drietal. In a sentimental mood schuifelt zo ok ‘Emily’ voorbij, een song van Johnny Mandel, een voormalig filmcomponist (o.a. M*A*S*H uit 1970…) Dat laat zich vervolgen door ‘Rewind’, een ferme blues die Julien zalig laat wegdromen op de gitaar. ‘Old Country’ is dan weer een oudje (hoe kan het ook anders )  vanuit de Nancy Wilson/Canonball Adderley sessie uit 1962…hele mooie saxpartij is er bij !

 
    

 
     
 

Véél alerter komt daar gelukkig dan weer ‘Odd and Even’ achteraan en da’s maar goed ook, we willen hier niet in slaap sukkelen ook 

Voor mij wordt dit ‘Odd and Even (componist onbekend) de beste song uit de set en applaus bovendien voor die mooie solo alweer van Stéphane, al komt Julien daarna nog even de show stelen ook…Top !

 
 
     

 
     
 

We eindigen dan de set met een arrangement van een totaal onverwacht, maar wel volledig op z’n plaats ‘Can’t help Falling in Love’ hier vanavond en dat was er eentje van… Elvis Presley !

 
 
   

 
     
 

Bissen wordt dat  hier natuurlijk . En dat doet het trio  volledig in de verpozende aard van de avond, zo eentje  wordt het die gepast op het end de waakvlam uitblaast ook…De Predikheerlijke zomer 2022 gaat daarmee in winterslaap, wijle naar huis en tot volgend jaar dan maar weer, het is mooi geweest…

 
     
    

 
 

 
     
 
Winus 



 
     
 



NO VIDEO YET, coming up !



 
     
 
- wordt niet meer vervolgd -


 
     
     
     

 

 ©  JAZZEPOES 2022

 

 

up again !

 

 

JAZZEPOES home-> startblad