HOME

 

 

 

GENT JAZZ

 

 




 

 


PROGRAMMA


 


 

 

 

CONCERTVERSLAGEN 


 

vrijdag 5 Juli

zaterdag 6 Juli

maandag 8 Juli

dinsdag 9 Juli

 



                    

 

 

Tussen 28 juni en 9 juli op de Bijlokesite



 


 

 

 

   
 

 

 
  - persbericht 09.07.2019 -

 
     
  Ondanks de annulering van Sting sluit de 18de editie van Gent Jazz Festival af met een recordopkomst van meer dan 39.000 bezoekers

 
 



 
  De laatste recordeditie van Gent Jazz Festival dateert van 2012. Toen bezochten 38.000 mensen de Bijlokesite. Dit jaar deed het festival daar dus nog eens duizend bovenop, dankzij grote namen als Yann Tiersen, Diana Krall, Gregory Porter, Jamie Cullum, John Zorn en Joan Baez. Maar ook de nieuwe podia maakten indruk, net als enkele muzikale ontdekkingen én de Gentse jazzscene.

Er viel dit jaar niet naast te kijken: de nieuwe festivaltent torende boven de feeërieke Bijlokesite uit en ze gaf nóg meer cachet aan de optredens van de verschillende headliners, die er van 29 juni tot 9 juli passeerden. De Garden Stage, het tweede podium van Gent Jazz Festival, deed het dan weer voor het eerst in openlucht en werd daardoor nog meer een hotspot tussen het geweld op de Main Stage door. De Bijlokesite ademde meer, en dat viel ook de bezoekers op.

Ook opvallend: door het nieuwe waarborgsysteem voor herbruikbare bekers lag de Bijlokesite er te allen tijde kraaknet bij – een groot verschil met voorgaande edities. Werden eveneens geapprecieerd (zeker tijdens het eerste festivalweekend, bij temperaturen tot 32 graden): gratis kraanwater en de verkoop van gefilterd kraanwater aan gereduceerde prijs.

Het festival wil daarnaast ook nog eens uitdrukkelijk alle vrijwilligers en medewerkers bedanken om de annulering van Sting op maandag 8 juli in perfecte banen te leiden, en samen met de Belgische toppers Novastar en Stef Kamil Carlens alsnog te zorgen voor een positieve sfeer op de Bijlokesite én een ontspannen festivaldag.


 
  De highlights van festivaldirecteur Bertrand Flamang


 
  “RYMDEN stak er in het eerste weekend bovenuit – een pianotrio onder leiding van Bugge Wesseltoft dat een brug slaat naar de toekomst. Bugge is altijd al een vernieuwer geweest, maar met die fantastische ritmesectie erbij krijgt zijn geluid weer een compleet andere drive. Al kon je in het eerste weekend natuurlijk ook niet naast Judi Jackson, die maar een paar nummers nodig had om de onwennigheid van zo’n groot podium om te zetten in zo’n gedreven set dat ze iederéén op haar hand kreeg. Jackson heeft echt alles om één van de grote jazzmadammen te worden en hier ooit bovenaan de affiche te staan. Het deed me denken aan Jamie Cullum, die hier ooit zijn eerst grote stappen buiten de UK zette, en dat merkte je ook dit jaar aan zijn fenomenale set: de emotionele band die hij heeft met dit festival is onmiskenbaar."

“Dat geldt trouwens ook voor José James, die echt deugd lijkt te hebben van zijn Bill Withers-set, en het was vanzelfsprekend eveneens een blij weerzien met Gregory Porter. Achterafgezien ben ik ook blij dat we van die zondag op het laatste moment een staande festivaldag hebben moeten maken: Porter én James konden nu echt voluit gaan, met vuur en tempo, en dat vonden ze zelf fantastisch. Wie trouwens ook voluit ging: Vincent Peirani! We volgen hem al jaren, en het is geweldig om te zien hoe die van een uitzonderlijke muzikant naar echte headliner is uitgegroeid. En dat moet je natuurlijk ook zeggen van STUFF. Ze sloten een dag vol Gents talent en internationale topnamen af, en ze hoorden ab-so-luut thuis bovenaan die affiche. Ze waren dé band waar iedereen het over had, en dat is prachtig om te zien."

“En als ik er dan nog één verrassing mag uitkiezen: Blick Bassy was een echte schot in de roos. Ik heb hem ontdekt in New York op Winter Jazzfest – coup de cœur! – en ook op Gent Jazz Festival heeft hij harten veroverd met een erg begeesterd concert en ijzersterke songs die stevig verankerd zijn in zijn Kameroense roots. En intussen is ook John Zorn overweldigend begonnen aan de slotdag van Gent Jazz Festival. Maar dat is natuurlijk geen verrassing.”

 
 


 
     
     

 

 


 

 

   
 


- persbericht 08.07.2019 (19:05) -

 
     
  STING ANNULEERT OPTREDEN
OP GENT JAZZ FESTIVAL


 
  Het Britse popicoon Sting moet op doktersvoorschrift zijn optreden vanavond op Gent Jazz Festival annuleren.

Officieel statement: “We regret to inform you that Sting’s performance at the Ghent Jazz Festival in Ghent, Belgium this evening, Monday 8th of July 2019, must be cancelled due to doctor’s orders. Information regarding the reimbursement of tickets will follow soon.”

Alle festivalgangers werden zopas van het nieuws op de hoogte gebracht.

Sting wordt – door de last-minute aankondiging – niet vervangen. De rest van de optredens gaat door zoals gepland, maar alle festivalgangers zullen dus niettemin een terugbetaling van hun toegangstickets kunnen aanvragen.


 
 
 


 


www.gentjazz.com

 

 

 

Volg Gent Jazz Festival (@gentjazzfestival) op Facebook, Twitter, Instagram, YouTube & Spotify #gentjazz

 

 

 

 
 
     
     
     

 

 


 

 

   
  - persbericht 06.06.2019 -

 
 



Donder is Jong Jazztalent Gent 2019

 
 

© Pull & Over photography


 
  Elk jaar gaat Gent Jazz Festival op zoek naar een getalenteerde Belgische jazzband met een bijzonder en ambitieus project. Enkele voormalige winnaars van de nationale muziekwedstrijd Jong Jazztalent Gent zijn de intussen gevestigde waarden Robin Verheyen, BRZZVLL, De Beren Gieren en Steiger.

Dit jaar gaat de titel Jong Jazztalent Gent naar Donder, een trio dat bestaat uit drummer Casper Van De Velde, bassist Stan Callewaert en pianist Harrison Steingueldoir. De drie, wier project er werd uitgepikt door een professionele muziekjury, winnen daarmee een plaats op de affiche van Gent Jazz Festival 2020 én een geldsom van 10.000 euro om hun winnende project tegen volgende zomer uit te voeren.

Het project in kwestie omslaat een onderzoek van Donder en de Noorse harmoniumspeler Sigbjørn Apeland. Voor het trio is Apeland een goed voorbeeld van een muzikant die tot de internationale jazzscene wordt gerekend, ook al heeft hij weinig van doen met de elders zo dominante Amerikaanse jazztraditie. Zijn muzikale taal komt, net als die van andere Noorse jazzmuzikanten én in tegenstelling tot die van de meeste Belgische jazzmuzikanten, in hoofdzaak voort uit de eigen muziektraditie. De vraag die Donder en Apeland zich stellen: hoe had de Belgische jazz vandaag geklonken, als werd vertrokken van – bijvoorbeeld – de Vlaamse polyfonie?

Het antwoord hoort u volgend jaar op Gent Jazz Festival.

 
     
     





 

   
 

 

- persbericht 08.05.2019 -

 

Met Yann Tiersen voegt Gent Jazz Festival nog een headliner aan zijn affiche toe!


Nog meer nieuwe namen: Jasper Steverlinck, J.S. Ondara, Guy Van Nueten & Tristan

 

De eerste namen van zaterdag 29 juni zijn bekend: de Franse legende Yann Tiersen treedt die dag aan als headliner, en de Belgische legende Guy Van Nueten opent de Main Stage.
• Op zondag 30 juli krijgt de reeds aangekondigde Jamie Cullum op de Main Stage het gezelschap van raspaard Jasper Steverlinck. De Garden Stage is die dag in handen van het steeds verrassendere Gentse trio Blow 3.0 en de Antwerpse Ethio-jazzband Kolonel Djafaar.
• De Beren Gieren-drummer Simon Segers is de twaalfde en laatste naam voor woensdag 3 juli, de dag van onder meer STUFF. en James Holden & The Animal Spirits.
• De Amerikaanse belofte J.S. Ondara mag op donderdag 4 juli openen voor Joan Baez en Cowboy Junkies.
• Zondag 7 juli, de dag van Gregory Porter en José James, is intussen uitverkocht, en met de Gentse smaakmaker Tristan is nu ook de affiche van die dag rond.
• Eveneens uitverkocht: maandag 8 juli, de dag van Sting. Goed nieuws dus voor het prettig gestoorde Big Whoop en de popsensatie Jaguar Jaguar, die er beide die dag bij komen op de Garden Stage.




Yann Tiersen

Eerst de obligate opener: ja, Yann Tiersen is die van Le fabuleux destin d’Amélie Poulain. Maar nog veel belangrijker: Tiersen is ook die onwaarschijnlijk veelzijdige componist die invloeden van zowel Frédéric Chopin en Erik Satie als Philip Glass en Michael Nyman in zijn muziek stopt, en samenwerkt met eigenzinnige rock- en popmuzikanten als Stuart A. Staples (Tindersticks), Elizabeth Fraser (Cocteau Twins) en Jane Birkin. Anders gezegd: Yann Tiersen hoort meer dan een beetje thuis op Gent Jazz Festival. Zeker nu hij net een nieuw album uit heeft dat volgens velen uittorent boven de rest van zijn al indrukwekkende oeuvre. All staat vol ingenieuze composities om niet zozeer bij weg te dromen dan wel in een diepe trance van te geraken. Verwacht je aan het meest magische concert van de zomer.


Guy Van Nueten

Guy Van Nueten schreef vorig jaar geschiedenis als de eerste Belg op het prestigieuze label Sony Classical, met zijn sublieme album Contact. “In één klap vond ik meer luisteraars”, zei de pianist daarover in Humo. Al moet gezegd dat hij de voorbije dertig jaar in feite nooit veel moeite ondervond om een publiek te vinden. Een zeer divers trouwens! Van Nueten speelde in de jaren 90 bij de Belgische cultgroep The Sands, hij nam in de noughties een puike live-plaat op met Tom Barman en tussendoor schreef hij muziek voor tientallen films en theaterstukken. En nu is hij dus officieel klassiek componist. Of zoals Mauro Pawlowski het samenvat: “Guy is die zeldzame muzikant die wars van alle trends zijn tijdloze idioom weet vol te houden.”




Jasper Steverlinck

Precies twintig jaar nadat hij met Arid de fel bejubelde Belpopklassieker Little Things of Venom in de winkel legde, gaat het Jasper Steverlinck ook weer solo flink voor de wind. Zijn tweede soloplaat Night Prayer kreeg vorig jaar niet alleen een hoop lovende kritieken, Steverlinck verkocht ver elke stop van de aansluitende tournee volledig uit. Nochtans was hij er aanvankelijk niet gerust in: “Ik dacht dat de muziekindustrie mij vergeten was”, gaf hij bij de release van het album toe. Maar de muziekindustrie was de singer-songwriter met de engelenstem láng niet vergeten, en muziekliefhebbers nog veel minder. En het moet sowieso ook gezegd: Night Prayer is een dijk van een plaat waarvoor Steverlinck, met de hulp van Jean Blaute, alle nummers in één take opnam. Eerlijk, en heerlijk.


Blow 3.0

BLOW is dood, lang leve Blow 3.0! Het verschil? Vroeger maakte het gemaskerde trio naar eigen zeggen elektronische muziek waar je geen elektriciteit voor nodig hebt. Vandaag jagen ze wel degelijk stroomstoten door hun songs. Maar zoals Indiestyle schreef toen de band begin mei in de AB opende voor Mark Guiliana Beat Music: “De insteek blijft dezelfde – de drie maken dansbare, atypische muziek die het midden houdt tussen jazz, hiphop en funk.” Meer houdt de succesformule van Blow 3.0 volgens de recensent van dienst niet in, “maar dat ze nog steeds werkt, werd in de AB wel heel erg duidelijk.”


Kolonel Djafaar

Kolonel Djafaar staat bekend om zijn even verrukkelijke als eigenzinnige mix van Afrobeat en Ethio-jazz. En dus mag het allicht niet verbazen dat de negenkoppige Antwerpse band sterk beïnvloed is door onder meer Fela Kuti, Jungle By Night, The Budos Band en Mulatu Astatke. Zwoel, dansbaar, zweterig en aanstekelijk: een optreden van Kolonel Djafaar is in de regel een nog grotere delicatesse dan het pas verschenen debuutalbum Forgotten Kingdom.


Simon Segers

Simon Segers baant zich een weg door tijd en ruimte als de drummer van onder meer De Beren Gieren, Black Flower, STADT en MDC III. Wat hij de afgelopen tien jaar aan die bands toevoegde, balt hij in zijn soloperformances tot melodisch en polyritmisch trommelgeweld. Verwacht geen klassieke songs, maar ook geen louter technische stijloefeningen. Segers zoekt al improviserend naar de perfecte non-muziek – sluimerende soundscapes die evolueren naar tribale escapades.




J.S. Ondara

Het levensverhaal van J.S. Ondara was al onwaarschijnlijk, en sinds hij begin dit jaar zijn uitmuntende debuutplaat Tales of America uitbracht én door Neil Young werd gevraagd om met hem door de VS te touren, wordt het alleen maar onwaarschijnlijker. Zes jaar geleden woonde de 26-jarige Ondara nog in Kenia, waar hij droomde van een carrière als Bob Dylan. Alleen had hij niet genoeg geld om een gitaar te kopen. Een vliegtuigticket naar de VS zat er op een bepaald moment wél in, en eenmaal gearriveerd, smeet hij zich op de muziek. Anno 2019 wordt hij door Rolling Stone onomwonden “an invigorating new voice in American folk music” genoemd, en het magazine staat daarin lang niet alleen.


Tristan

Knack Focus vergeleek Tristan – Isolde Van den Bulcke, voor vrienden en familie – reeds met Melanie De Biasio, en volgens De Morgen deed haar eerste EP Illusje vorig jaar denken aan “de glasachtige, jazzy future pop van Dani Siciliano, met een snuifje Hiatus Kaiyote, een wolkje Kate Bush, een onsje Bat For Lashes”. Tussen kraut-, post- en jazzrock, besloot de krant. En dan was er begin dit jaar plots alweer die tweede EP, Delidomia, en die viersterrenrecensie in Humo van haar nog altijd nazinderende concert in De Handelsbeurs: “Indrukwekkend hoe de 23-jarige Van den Bulcke een geheel eigen wereldje opbouwde, terwijl ze een jaar geleden nog een onbekende was. We kennen slechts een tiental van haar liedjes, maar zouden haar nu al uit de duizend herkennen. Moge Tristan nog veel meer regels van de pop aan haar laars kunnen lappen!”


Big Whoop

Volgens Urban Dictionary, het enige woordenboek dat er in feite écht toe doet, is een ‘big whoop’ een grote of belangrijke gebeurtenis. Maar wacht! Er is een addertje onder het gras: “Het wordt meestal sarcastisch gebruikt.” Nu is het een feit dat het Belgische kwartet Big Whoop er zo ongeveer alles aan lijkt te doen om niet té serieus genomen te worden – zoals met zichtbaar plezier op het podium staan en grooven alsof de zon nooit meer opkomt. Bovendien nodigen hun vette, heupwiegende, zweterige en vaak ook knotsgekke sets ongegeneerd uit tot dansen. Maar vergis je niet: wie daar zelfs maar een béétje sarcastisch over doet, kan van ons een big whoop onder zijn kont krijgen!


Jaguar Jaguar

Het is een feit dat jaguars verdomd snelle beesten zijn, maar voor de Antwerpse band Jaguar Jaguar gaat het nu toch echt wel belachelijk snel. De vijfkoppige band “zonder frontman” werkte zich in de gratie van Knack Focus, Humo, Vice en iedereen die houdt van zonnige en vooral ook erg dansbare popsongs met aanstekelijke vocals, dromerige synths, zweverige gitaren en groovy drums. Kortom: van iedereen die houdt van muziek, quoi!




Praktische informatie
Gent Jazz Festival 28/06-09/07/2019, Bijlokesite, Gent
Tickets beschikbaar via www.gentjazz.com of via Fnac



Zaterdag 29/06/2019
MAIN STAGE
22.30u - 00.00u: Yann Tiersen
18.30u - 19.45u: Noah Vanden Abeele
16.30u - 17.45u: Guy Van Nueten

Zondag 30/06/2019
MAIN STAGE
19.30u – 21.00u: Jamie Cullum
17.30u - 18.45u: Jasper Steverlinck

GARDEN STAGE
21.00u - 22.00u: BLOW 3.0
18.50u - 19.25u: Kolonel Djafaar
16.50u - 17.25u: Kolonel Djafaar
14.50u - 15.25u: Kolonel Djafaar

Woensdag 03/07/2019
MAIN STAGE
22.45u - 00.00u: STUFF.
20.45u - 22.00u: Mulatu Astatke
19.00u - 20.00u: James Holden & The Animal Spirits
17.15u - 18.15u: Moses Boyd Exodus
15.30u - 16.30u: Makaya McCraven
13.45u - 14.45u: Blick Bassy

GARDEN STAGE
00.00u - 01.00u: MDCIII
22.05u - 22.35u: Commander Spoon
20.05u - 20.35u: Steiger
18.20u - 18.50u: H A S T
16.35u - 17.05u: PAARD.
14.50u - 15.20u: Simon Segers solo

Donderdag 04/07/2019
MAIN STAGE
22.30u - 00.00u: Joan Baez
20.30u - 21.45u: Julia Holter
18.30u - 19.45u: Cowboy Junkies
16.30u - 17.30u: J.S. Ondara

GARDEN STAGE
00.00u - 01.00u: The Antler King

Vrijdag 05/07/2019
MAIN STAGE
22.30u – 00.00u: Diana Krall
20.30u – 21.45u: Vincent Peirani “Living Being”
18.30u – 19.45u: Christian Sands Trio
16.30u - 17.45u: Frank Woeste & Baptiste Trotignon

GARDEN STAGE
00.00u - 01.00u: Guillaume Vierset Harvest Group
21.50u - 22.25u: Yuri Honing Acoustic Quartet
19.50u - 20.25u: Yuri Honing Acoustic Quartet
17.50u - 18.25u: Yuri Honing Acoustic Quartet

Zaterdag 06/07/2019
MAIN STAGE
22.30u – 00.00u: Fred Hersch & WDR Big Band conducted by Vince Mendoza
20.30u - 21.45u: Terence Blanchard feat. the E-collective A/B Squared
18.30u – 19.45u: Gonzalo Rubalcaba Trio
16.30u – 17.45u: Pentadox
GARDEN STAGE
00.00u – 01.00u: Melissa Aldana
21.50u - 22.25u: « Yhi » : Stéphane Galland / Adriaan Van de Velde
19.50u - 20.25u: Stéphane Galland & Malcolm Braff
17.50u - 18.25u: Stéphane Galland & (the mystery of) Kem

Zondag 07/07/2019
MAIN STAGE
19.30u – 21.00u: Gregory Porter
17.30u – 18.45u: José James Presents: “Lean On Me”
15.30u - 16.45u: Maisha
13.30u - 14.45u: Tristan

GARDEN STAGE
21.00u - 22.00u: Martha Da’ro
18.50u - 19.25u: Raman.
16.50u - 17.25u: UMM
14.50u - 15.25u: Suura

Maandag 08/07/2019
MAIN STAGE
22.30u – 00.00u: Sting “My Songs”
20.30u - 21.45u: Novastar

GARDEN STAGE
00.00u - 01.00u: Jaguar Jaguar
21.50u - 22.25u: Big Whoop
19.50u - 20.25u: Big Whoop
17.50u - 18.25u: Big Whoop

Dinsdag 09/07/2019
MAIN STAGE
John Zorn ‘Bagatelles’
22.30u – 00.00u: Nova Quartet / Peter Evans Solo / Asmodeus
20.30u – 21.45u: Gyan Riley & Julian Lage / Brian Marsella Trio / Ikue Mori / John Medeski Trio
18.30u – 19.45u: Craig Taborn Solo / Trigger / Erik Friedlander-Mike Nicolas Duo / Kris Davis
16.30u – 17.45u: Masada / Sylvie Courvoisier & Mark Feldman / Mary Halverson Quartet

GARDEN STAGE
00.00u - 01.00u: Nate Wooley’s 7 Storey Mountain
21.50u - 22.25u: Julien Desprez & Teun Verbruggen
19.50u - 20.25u: Bram De Looze, Nate Wooley, C. Spencer Yeh & Chris Corsano
17.50u - 18.25u: Samara Lubelski & Ryan Sawyer



 


 


www.gentjazz.com

 

 

 

Volg Gent Jazz Festival (@gentjazzfestival) op Facebook, Twitter, Instagram, YouTube & Spotify #gentjazz

 

 

 

 

 

 

 

 
     

 

 


 

 

   
     
 

 

- persbericht 16.04.2019 -

 


Gent Jazz Festival sloopt muren met STUFF., Moses Boyd Exodus, James Holden, Mulatu Astatke en Terence Blanchard




 
Op 3 juli drukt Gent Jazz Festival stevig het gaspedaal in. Die dag beuken liefst twaalf jonge, explosieve bands tegen de grenzen van het jazzgenre in: Moses Boyd Exodus, Makaya McCraven, James Holden & The Animal Spirits, Mulatu Astatke, Blick Bassy, MDC III, Commander Spoon,H A S T, Steiger, PAARD. en – uiteraard – STUFF.

• Guillaume Vierset Harvest Group komt erbij op 5 juli, als afsluiter van de Garden Stage.
• 6 juli krijgt er een headliner bij met Terence Blanchard, de legendarische Amerikaanse trompettist die zopas nog genomineerd werd voor een Oscar. Op Gent Jazz Festival brengt hij een hommage aan Art Blakey. Aka Moon-drummer Stéphane Galland palmt die dag dan weer drie keer de Garden Stage in met onder meer Adriaan Van de Velde en Malcolm Braff.
• De Garden Stage wordt op 7 juli afgesloten door het aanstormend talent Martha Da’ro. Ze wordt voorafgegaan door drie beloften van het Gentse Conservatorium: UMM, RAMAN. en Suura.
• Op 9 juli neemt Werkplaats Walter van jazzdrummer Teun Verbruggen een dag lang de Garden Stage over, met onder anderen Nate Wooley, Chris Corsano en Bram De Looze.





3 juli: Moses Boyd Exodus, Makaya McCraven, James Holden & The Animal Spirits, Mulatu Astatke, Blick Bassy, MDC III, Commander Spoon, H A S T, Steiger, PAARD. & STUFF


STUFF


Wat valt er in feite nog te vertellen over STUFF. dat al geen honderd keer is gezegd en geschreven? De verrukkelijk explosieve band rond drummer Lander Gyselinck kreeg de voorbije jaren zowat elke denkbare muziekprijs naar zijn hoofd geslingerd, ze reden de grootste Belgische zomerfestivals tot de zweterigste Londense jazzclubs in de vernieling, gingen op tournee met muziek van Howard Shore en – bovenal – worden gezien als de pioniers van de nieuwe Belgische jazzscene. Looking for some hot STUFF. baby this evening? Check!


Mulatu Astatke

Mulatu Astatke, de peetvader van de Ethio-jazz, is het ouderdomsdeken van 3 juli, de dag waarop verder vooral jonge wolven aantreden. (We hebben het niet nagerekend, maar er staan die dag vast bands op Gent Jazz Festival van wie de gezamenlijke leeftijd van de leden niet in de buurt komt van die van Astatke.) Maar als je weet dat Jim Jarmusch maar liefst zeven van zijn nummers koos voor de soundtrack van het uitmuntende Broken Flowers, en dat hij de voorbije twintig jaar werd gesampled door iedereen van Kanye West en Nas tot Madlib en Oddisee, dan weet je dat Astatke daar helemaal tussen thuishoort.

Moses Boyd Exodus

“Devastatingly subtle but defiantly fun”, kopte de Britse krant The Independent onlangs boven een concertverslag van Moses Boyd Exodus. Gevolgd door: “If jazz is an unbounded mentality rather than a rulebook, then Moses Boyd embodies it.” De Britse drummer groeide op met zowel Tony Allen als grime, en hij werkte intussen niet alleen samen met Sons of Kemet en Zara McFarlane, maar ook met Four Tet en Little Simz. Boyd accelereert in twee seconden van 0 naar 100 km/u én van jazz over hiphop naar elektronica.

Makaya McCraven


Zijn pa, de Amerikaanse jazzdrummer Steve McCraven, leerde het vak bij Marion Brown en Archie Shepp. Zijn ma, Ágnes Zsigmondi, mengt Hongaarse folk met jazz. Van de eerste heeft drummer en zelfverklaarde beatwetenschapper Makaya McCraven zijn ongenadige en hypnotiserende ritmiek geërfd, van de tweede zijn open blik op de wereld én dorst om te experimenteren met andere genres. Geïnspireerd door onder meer Madlib en Flying Lotus sloeg McCraven de voorbije jaren een brug tussen jazz en hiphop, tussen Chicago en Londen, en tussen avant-garde en – zoals hij ze ook weer zelf noemt – organische beats.

 




James Holden & The Animal Spirits


James Holden? Op Gent Jazz Festival!? Awel, ja! Met het improvisatie-ensemble The Animal Spirits maakte de Britse elektronicapionier recent een even baanbrekend als krankzinnig album waarop vrolijk ambient, psychedelica, krautrock, elektronica en ook jazz met elkaar worden versmolten. “It’s his most dramatic rejection yet of anything resembling ‘dance music’ in the functional DJ-led sense”, schreef een enthousiast Pitchfork, dat eveneens noteerde Holden zich ervoor liet inspireren door onder meer Pharaoh Sanders en Don Cherry. Live doet hij er bovendien nog een flinke schep bovenop: Humo sprak bij een vorige passage over “een Orbital-concert dat ter plekke werd gesequencet en gemixt door een paar Aphex Twinnen én een jazzman in een lang wit kleed”.

Blick Bassy


In Frankrijk, waar de Kameroense singer-songwriter Blick Bassy zich tegenwoordig ophoudt, werd zijn pas verschenen conceptalbum 1958 (over de antikoloniale leider Ruben Um Nyobé, die onafhankelijkheid eiste voor Kameroen en in 1958 door de Fransen werd vermoord) onder superlatieven bedolven. Maar ook aan de andere kant van het kanaal waren ze enthousiast. The Guardian noemde Bassy zelfs onomwonden één van de meest inventieve Afrikaanse stemmen van het moment, en de krant had het toen niet alleen over zijn feitelijke ‘spookachtige, soulvolle stem’, maar ook over zijn opvallende mix van Afrikaanse, Latijns-Amerikaanse én Noord-Amerikaanse klanken en teksten, waarin hij hete hangijzers niet uit de weg gaat.

MDC III

“Het is bijna niet te begrijpen hoe de drie erin slagen om live tot zo’n resultaat te komen”, opperde Het Nieuwsblad na een optreden van MDC III, de band van saxofonist Mattias De Craene en zijn twee drummers/percussionisten Simon Segers en Lennert Jacobs. “We kunnen het niet beter vergelijken dan met automekaniekers die aan een wagen sleutelen, terwijl ze er mee aan het rijden zijn!” De vraag is dan nog enkel welke wagen dat precies is: MDC III is te vuil en te luid voor een Tesla, te onvoorspelbaar voor een Renault Clio en te buitenissig voor de Ecto-1 uit Ghostbusters. Een opgedreven Trabant dan maar?

H A S T


Voor mocht u dat gemist hebben: H A S T is de Belgische revelatie van het voorjaar! Elegy, de eerste langspeler van het vijftal, werd door Knack Focus “genadeloos in zijn intensiteit” genoemd. “Fans van Nordmann én Joachim Badenhorst weten wat hen te doen staat.” Jazz’halo had het dan weer over “een nieuwe komeet aan het Belgische jazzfirmament die met Elegy rakelings over de toppen van pop, jazz, rock en duistere soundtracks scheert”, en voor Dansende Beren klonk het album als “een combinatie van de chaos van Frank Zappa’s meest experimentele stukken en de vreedzame dark jazz van Bohren & der Club of Gore”. Of u gelooft ons gewoon op ons woord: H A S T I S B E I R E!

Steiger


De carrière van Steiger blijft in, euh, stijgende lijn gaan. Nadat de drie in 2017 tekenden voor de uitstekende debuutplaat And Above All en gelijk ook de titel Jong Jazztalent opgespeld kregen op Gent Jazz Festival, kwamen ze vorig jaar op de proppen met het nog sterkere album Give Space, waarvoor ze elk nummer op een andere locatie gingen opnemen. Indiestyle had het over een perfecte mix tussen experimentele en klassieke jazz, en het Britse muziekblad Mojo maakte gewag van een donkere trip: “Bold and unpredictable, it cements Steiger’s upfront position amid a growing brigade of young Belgian peers.” Hey, kijk, als de Britten het zeggen …

Commander Spoon


Toen Lefto vorig jaar zijn puike compilatie Jazz Cats (vol jonge, Belgische jazzmuzikanten) voorstelde in de AB, was Commander Spoon erbij. Logisch, want los van het feit dat er in Brussel geen betere jazzband bestaat om de ‘party’ in ‘releaseparty’ te stoppen, belichaamt het viertal alles wat The New Wave of Belgian Jazz zo boeiend maakt: mét respect slopen ze muren tussen jazz, hiphop, rock en elektronica, er zitten zowel klassieke als exotische invloeden in hun composities, en als er moet samengewerkt worden met, bijvoorbeeld, popacts als JUICY en Darrell Cole zijn ze er als de kippen bij.

PAARD


“Spontaniteit is bij PAARD. enorm belangrijk”, aldus drummer Sigfried Burroughs. “We komen allemaal uit projecten en bands die vaak net iets anders van ons verwachten. Het zou ook mooi zijn, als we de rush die we bij ons eerste concert ervaarden binnen vijf jaar nog steeds door ons lijf voelen razen.” Dat eerste concert was nauwelijks een jaar geleden in Consouling Store, bij de voorstelling van het muziektijdschrift 33-45, en het was al meteen legendarisch. Sindsdien is PAARD. met zijn mix van jazz, hiphop en funk alleen maar meer beginnen galopperen, dus geen idee wat dat zal geven binnen vijf jaar, maar voor deze zomer: een vuurwerkfestival!



5 juli: Guillaume Vierset Harvest Group



De Belgische jazzgitarist Guillaume Vierset houdt van lekker ouderwetse songs, en dat steekt hij ook niet weg wanneer hij met zijn Harvest Group de hort opgaat. Meer nog: het vorige album van het kwintet heette gewoon Songwriter, en er stonden maar liefst drie nummers op van Nick Drake, het Britse genie dat in zijn leven nooit meer dan een paar duizend platen heeft verkocht, maar later gold als een bron van inspiratie voor onder meer R.E.M. en The Cure. En vandaag dus ook voor Guillaume Vierset. Kortom: de perfecte afsluiter op de Garden Stage.





6 juli : Terence Blanchard ft. The E-Collective, « Yhi » : Stéphane Galland / Adriaan Van de Velde, Stéphane Galland & Malcolm Braff en Stéphane Galland & (The Mystery of) KEM



A/B Squared :: Terence Blanchard ft. The E-Collective w/ special guests


In een rechtvaardige wereld kreeg de Amerikaanse trompettist Terence Blanchard begin dit jaar een Oscar voor zijn score voor BlacKkKlansman (en in een nóg rechtvaardigere wereld had hij er ook één gekregen voor elke andere film van Spike Lee). Nu ja, zolang we maar in een wereld leven waarin hij deze zomer met zijn Art Blakey-project neerstrijkt op Gent Jazz Festival, zeker? A/B Squared is een hommage aan de legendarische jazzdrummer, met wie Blanchard in het begin van zijn carrière verschillende keren heeft samengespeeld. “Al mijn helden heb ik via Art leren kennen”, aldus Blanchard, die op negentienjarige leeftijd aan Blakey werd geïntroduceerd door Wynton Marsalis. “De kansen die hij mij heeft gegeven om mijn eigen stem te vinden, wil ik nu ook geven aan de muzikanten met wie ik speel.” Zoals The E-Collective, dus.

 

« Yhi » : Stéphane Galland / Adriaan Van de Velde


Stéphane Galland werkte in het verleden samen met iedereen van Joe Lovano over Zap Mama naar Ozark Henry. Maar het bekendst is de drummer zonder twijfel als stichtend lid van Aka Moon, een van de spraakmakendste jazzbands uit de Belgische muziekgeschiedenis. Galland viert dit jaar zijn vijftigste verjaardag, maar op zijn geluid staat geen leeftijd. Dat onderstreept hij op Gent Jazz Festival met drie verschillende sets: één met zijn project (The Mystery of) KEM, één met Malcolm Braff en één met Pomrad.

De laatste belooft de meest swingende te worden. De Antwerpse jazztoetsenist Pomrad is een van de best bewaarde geheimen van de Belgische elektronicascene, en hij blijft ook een van de grootste minnaars van de – ja, kijk, niemand is perfect – keytar. De liefdesbaby van Hudson Mohawke en Herbie Hancock werd hij ooit genoemd, en op een paar biologische bezwaren na, valt daar weinig tegen in te brengen.

Stéphane Galland & Malcolm Braff


SDe tweede in de rij, pianist Malcolm Braff, is in feite zelf ook een levende legende. Hij wordt al eens omschreven als de goeroe van de Zwitserse jazzscene, waar hij als tiener via Rio de Janeiro en Dakar terechtkwam, en op zijn discografie prijken intussen ruim twintig albums, waarvan een paar op Blue Note Records.

 

Stéphane Galland & (The Mystery of) KEM


Met (The Mystery of) KEM exploreert Stéphane Galland de wortels van het ritme – de term ‘kem’ verwees in het oude Egypte naar de kleur zwart, en dus impliciet ook naar donkere, vruchtbare aarde. Hij bracht er verschillende jonge muzikanten voor samen, nam er een volledig album mee op, en brengt ze nu ook allemaal mee naar Gent Jazz Festival.
 


7 juli: Martha Da’ro, UMM, Suura & RAMAN

 

Martha Da’ro


U kent haar vast als Martha Canga Antonio, die zich op haar twintigste flink deed opmerken in Adil El Arbi & Bilall Fallahs doorbraakfilm Black. Of misschien hebt haar al aan het werk gezien bij de populaire hiphopgroep Soul’Art. Nee? Onthoud dan vanaf nu gewoon de naam Martha Da’ro, want na haar passage op het hiphopfestival Out the Frame in Vooruit is er één ding wel ontzettend duidelijk geworden: Martha Da’ro is klaar om ook solo potten te breken, en ze heeft er ook echt de nummers voor. “Soulvol zonder echt soul te zijn,” zo omschrijft ze zelf haar geluid, “met veel verschillende kleuren en veel verschillende facetten.” Wa’ro? Da’ro!

 

UMM + Suura + RAMAN


Het Conservatorium van de HoGent barst van het talent, en het zou onnozel zijn om te wachten tot dat allemaal officieel een diploma op zak heeft, alvorens het in eigen hof – de Bijlokesite huisvest ook het Conservatorium – een concert te laten spelen. Tussen het geweld van Gregory Porter en José James op het hoofdpodium door, spelen Suura, Raman. en UMM daarom vandaag elk een dik halfuur op de Garden Stage.

 

UMM


..heeft er net een succesvolle crowdfunding opzitten om zijn delicieuze debuutplaat The Good Side te financieren – nu op een streamingplatform in de buurt van uw laptop of smartphone – en hij werd reeds door Poppunt Magazine geprezen voor zijn “experimenteel afgekruide pop, welgemikte grooves, intrigerende songstructuren en zijdezacht mysterieuze vocals”. Al overtuigd?

 

 

Suura


.. is ontstaan nadat gitarist Nicolas Van Belle terugkwam van een jaar in Denemarken, waar hij zichzelf in een bad van Scandinavische jazz en folk onderdompelde. Het resultaat daarvan werd onlangs perfect verwoord door Enola, die schreef dat het legendarische Studio Brussel-programma Duyster bij Suura nooit ver weg is. “Het Gentse trio maakt jazz die geen jazz is, maar ga nu niet aan STUFF. en aanverwanten denken. Suura zoekt veel meer de vallende bladeren op dan een dansvloer.”

 

RAMAN


.. doet het ten slotte met verschroeiende gitaren, onversneden rock-‘n-roll en een flinke scheut blues. Precies wat u nodig hebt om warm te lopen voor Gregory Porter, dus.


9 juli: Werkplaats Walter



“Er zijn weinig initiatieven die expliciet gericht zijn op avant-garde of experimentele kunst en muziek”, weet Teun Verbruggen. Met Werkplaats Walter in Anderlecht wil de Belgische jazzdrummer daar verandering in brengen, en vooral “een plek creëren waar gelijkgezinde zielen elkaar ontmoeten en samen werken, met een duidelijk fundament in de wijk.” Het resultaat daarvan is niet alleen te zien (en horen) in Brussel, maar deze zomer ook op Gent Jazz Festival. Op de dag dat John Zorn met zijn Bagatelles op het hoofdpodium neerstrijkt, palmt Werkplaats Walter er de Garden Stage in met vier verschillende formaties.

Headliner wordt de songcyclus 7 Storey Mountain van de Amerikaanse trompettist Nate Wooley – een goede vriend van John Zorn trouwens. Wooley schreef de muziek zonder specifiek genre in gedachten, en hij reist voor het festival al een week vroeger naar België om ze met zijn gelegenheidsband in Werkplaats Walter in te oefenen. Improvisatie verplicht uiteraard.

Ook op de affiche die dag: Het duo Teun Verbruggen en Julien Deprez, de Franse gitarist die in Parijs mee aan de wieg stond van het vermaarde Collectif Coax. Een opmerkelijke kwartet van LABtrio-pianist Bram De Looze, de Amerikaanse trompettist Nate Wooley, avant-gardeheld C. Spencer Yeh en – last but not least – Chris Corsano, de man achter de vellen die zonder verpinken switcht tussen jazz, punk en Björk. Het duo Samara Lubelski en Ryan Sawyer. De eerste is bekend van haar samenwerkingen met onder meer Thurston Moore en Bill Nace, de tweede doet het eveneens al eens met Moore, alsook met Massive Attack en Darius Jones.

 



De 18de editie van Gent Jazz Festival vindt plaats van 29 juni tot 9 juli 2019 op de Bijlokesite in Gent. Meer namen worden binnenkort bekendgemaakt.



Praktische informatie
Gent Jazz Festival 28/06-09/07/2019, Bijlokesite, Gent
Tickets beschikbaar via www.gentjazz.com of via Fnac



Zondag 30/06/2019
MAIN STAGE
19.30u – 21.00u: Jamie Cullum

Woensdag 03/07/2019
MAIN STAGE
22.45u - 00.00u: STUFF.
20.45u - 22.00u: Mulatu Astatke
19.00u - 20.00u: James Holden & The Animal Spirits
17.15u - 18.15u: Moses Boyd Exodus
15.30u - 16.30u: Makaya McCraven
13.45u - 14.45u: Blick Bassy

GARDEN STAGE
00.00u - 01.00u: MDCIII
22.05u - 22.35u: Commander Spoon
20.05u - 20.35u: Steiger
18.20u - 18.50u: H A S T
16.35u - 17.05u: PAARD.

Donderdag 04/07/2019
MAIN STAGE
22.30u - 00.00u: Joan Baez
20.30u - 21.45u: Julia Holter
18.30u - 19.45u: Cowboy Junkies

GARDEN STAGE
00.00u - 01.00u: The Antler King

Vrijdag 05/07/2019
MAIN STAGE
22.30u – 00.00u: Diana Krall
20.30u – 21.45u: Vincent Peirani “Living Being”
18.30u – 19.45u: Christian Sands Trio
16.30u - 17.45u: Frank Woeste & Baptiste Trotignon
GARDEN STAGE
00.00u - 01.00u: Guillaume Vierset Harvest Group
21.50u - 22.25u: Yuri Honing Acoustic Quartet
19.50u - 20.25u: Yuri Honing Acoustic Quartet
17.50u - 18.25u: Yuri Honing Acoustic Quartet

Zaterdag 06/07/2019
MAIN STAGE
22.30u – 00.00u: Fred Hersch & WDR Big Band conducted by Vince Mendoza
20.30u - 21.45u: Terence Blanchard feat. the E-collective A/B Squared
18.30u – 19.45u: Gonzalo Rubalcaba Trio
16.30u – 17.45u: Pentadox

GARDEN STAGE
00.00u – 01.00u: Melissa Aldana
21.50u - 22.25u: « Yhi » : Stéphane Galland / Adriaan Van de Velde
19.50u - 20.25u: Stéphane Galland & Malcolm Braff
17.50u - 18.25u: Stéphane Galland & (the mystery of) Kem
Zondag 07/07/2019
MAIN STAGE
19.30u – 21.00u: Gregory Porter
17.30u – 18.45u: José James Presents: “Lean On Me”
15.30u - 16.45u: Maisha

GARDEN STAGE
21.00u - 22.00u: Martha Da’ro
18.50u - 19.25u: RAMAN.
16.50u - 17.25u: UMM
14.50u - 15.25u: Suura

Maandag 08/07/2019
MAIN STAGE
22.30u – 00.00u: Sting “My Songs”
20.30u - 21.45u: Novastar

Dinsdag 09/07/2019
MAIN STAGE
John Zorn ‘Bagatelles’
22.30u – 00.00u: Nova Quartet / Peter Evans Solo / Asmodeus
20.30u – 21.45u: Gyan Riley & Julian Lage / Brian Marsella Trio / Ikue Mori / John Medeski Trio
18.30u – 19.45u: Craig Taborn Solo / Trigger / Erik Friedlander-Mike Nicolas Duo / Kris Davis
16.30u – 17.45u: Masada / Sylvie Courvoisier & Mark Feldman / Mary Halverson Quartet

GARDEN STAGE
00.00u - 01.00u: Nate Wooley’s 7 Storey Mountain
21.50u - 22.25u: Julien Desprez & Teun Verbruggen
19.50u - 20.25u: Bram De Looze, Nate Wooley, C. Spencer Yeh & Chris Corsano
17.50u - 18.25u: Samara Lubelski & Ryan Sawyer




 


 


www.gentjazz.com

 

 

 

Volg Gent Jazz Festival (@gentjazzfestival) op Facebook, Twitter, Instagram, YouTube & Spotify #gentjazz

 

 

 

 
 
     

 

 


 

 

   
     
 

 

- persbericht 13.03.2019 -

 


Joan Baez op vierde dag Gent Jazz Festival, naast Julia Holter en Cowboy Junkies. Novastar opent voor Sting




 
De Amerikaanse folklegende Joan Baez, het geweten van Bob Dylan, komt op 4 juli naar Gent Jazz Festival. Ze sluit er de Main Stage af, na de ver even legendarische alt-countryband Cowboy Junkies en de vrolijk avant-gardistische popmuzikant Julia Holter. Het Belgische indiesnoepje The Antler King is die dag de headliner van de Garden Stage.
· Novastar wordt toegevoegd aan de line-up van 8 juli, de (inmiddels uitverkochte) dag van Sting en diens My Songs Tour.
· Het toonaangevende Londense jazzcollectief Maisha komt erbij op 7 juli, wanneer ook Gregory Porter en José James het festival aandoen.
· De Duitse jazzpianist Frank Woeste duikt op 5 juli met zijn Franse collega Baptiste Trotignon in bad. Zorgen die dag ook voor de nodige hygiëne: Yuri Honing Acoustic Quartet, en de eerder aangekondigde Diana Krall, Vincent Peirani en Christian Sands Trio.
· Werden eveneens reeds eerder aangekondigd: Jamie Cullum (30/6), Gonzalo Rubalcala Trio (6/7), Melissa Aldana (6/7), Pentadox (6/7), Fred Hersch & WDR Big Band onder leiding van Vince Mendoza (6/7) en John Zorn (9/7).




 

4 juli: Joan Baez, Julia Holter, Cowboy Junkies en The Antler King


Het mag ook eens gezegd worden: merci, Donald Trump ! Zonder zijn verkiezingsoverwinning was de inmiddels 78-jarige folklegende én mensenrechtenactivist Joan Baez allicht nog altijd zorgeloos van haar pensioen aan het genieten. Maar sinds ze twee jaar geleden ‘Nasty Man’ aan hem opdroeg – haar eerste eigen nummer in meer dan twintig jaar – lijkt er even weer geen houden meer aan. Ze werd (eindelijk) opgenomen in de Rock and Roll Hall of Fame en bracht met americana-producer Joe Henry haar 25ste plaat uit: Whistle Down the Wind. De Britse krant The Guardian noemde het “een gracieus afscheid” en een zowaar nog enthousiaster Pitchfork sprak van “een even dwingend als intiem album dat op geen enkel moment klinkt alsof ze werkelijk van plan is om er de brui aan te geven”. Maar dat is Baez dus wel degelijk: na de Fare Thee Well Tour en haar passage op Gent Jazz Festival zit haar zestigjarige carrière erop.

Julia Holter rijgt al enkele jaren de overdreven opgewonden albumrecensies aan elkaar, wat haar in hipstermiddens intussen een heuse cultstatus opleverde. Terecht, als u het ons vraagt. Met haar zonovergoten art-pop – ze woont in Los Angeles en wordt geregeld in één adem genoemd met iedereen van Laurie Anderson tot Laurel Halo – haalde ze liefst vier keer op rij de eindejaarslijstjes van onder meer Pitchfork, The Wire, Mojo en The Guardian, en als u één cover van Roxy Music mag meenemen naar een verlaten eiland, laat het dan Holters tijdloze versie van ‘2HB’ zijn. Schrijf op: dit wordt een van de hoogtepunten van Gent Jazz Festival.

Zonder Cowboy Junkies geen Cigarettes After Sex, geen Phoebe Bridgers en uiteraard ook geen beste Lou Reed-cover aller tijden. (Oké, technisch gezien zou dan een andere cover de plaats innemen van wat Cowboy Junkies deed met ‘Sweet Jane’ van The Velvet Underground, maar los van het feit dat wij niet technisch aangelegd zijn, vond de notoir arrogante Lou Reed zélf dat er “geen betere en authentiekere versie van het nummer bestaat”.) Vorig jaar vierde het viertal de dertigste verjaardag van zijn invloedrijke doorbraakalbum The Trinity Session, maar 2018 was tegelijk het jaar waarin ze hun verrukkelijk melancholische mix van alt-country en roots naar nieuwe hoogten tilden met het album All That Reckoning.

The Antler King zou het slechtst bewaarde geheim van de Belgische indiescene moeten zijn. Al jaren trekt elke vaderlandse muziekjournalist zo verwoed mee aan de kar dat het geesteskind van Maarten Flamand en Esther Lybeert intussen al zeventien platina platen moest hebben gekregen én een uitnodiging van de koning. Tot de tijd dat ze eindelijk in Laken worden ontboden, sluiten ze op Gent Jazz Festival dan maar de Garden Stage af met hun bezwerende en vaak ook heerlijk dissonante heksenpop.






5 juli: Frank Woeste & Baptiste Trotignon en Yuri Honing Acoustic Quartet


De Duitse jazzpianist én Fender Rhodes-liefhebber Frank Woeste deelde de voorbije vijftien jaar het podium met vooraanstaande trompettisten als Ibrahim Maalouf, Dave Douglas en Wynton Marsalis. Op zijn recente album Libretto Dialogues Vol. 1 dacht hij het over een andere boeg te gooien door een rist bevriende jazzmuzikanten, onder wie saxofonist Mark Turner en collega-pianist Baptiste Trotignon, uit te nodigen voor een ‘dialoog’. Woeste schreef voor elk een compositie, liet die pas horen op de dag dat ze samen in de studio doken en gaf zichzelf hooguit drie takes om alles op te nemen. De overduidelijke goesting waarmee de plaat is opgenomen, wil Woeste op Gent Jazz Festival nog eens doen opflakkeren met Trotignon, twee piano’s en – jawel – een Fender Rhodes.

De reacties logen er niet om, toen de Nederlandse jazzsaxofonist Yuri Honing in 2015 op de Garden Stage van Gent Jazz Festival stond. “Dit smaakt naar meer”, stond na afloop op het voorhoofd van menig festivalbezoeker geschreven. En omdat sommigen sindsdien hun voorhoofd weigeren te wassen, staat het Yuri Honing Acoustic Quartet ook dit jaar op die Garden Stage. Drie keer zelfs. In het verleden lieten de vier zich al eens inspireren door David Bowie en Goldfrapp, maar op hun vorige album Goldbrun gingen ze graven in het werk van Richard Wagner en Richard Strauss. “Op Goldbrun gaat het Honing minder om melodie en meer om harmonie,” schreef De Volkskrant, “en zo komt hij met zijn kwartet tot een nieuw, warm en empathisch geluid.”






7 juli: Maisha


Hun debuutalbum There Is a Place werd vorig jaar op de Worldwide Awards van Gilles Peterson genomineerd als jazzplaat van het jaar, ze zijn een van de zeldzame live-acts die door het übercoole elektronicaplatform Boiler Room werd uitgenodigd voor een sessie, en er is stilaan geen hipsterboîte in Londen meer die ze niet hebben platgespeeld. Anders gezegd: Maisha is hot! Het sextet is een van de paradepaardjes van het toonaangevende jazzlabel Brownswood Recordings en daarmee gelijk ook een van de smaakmakers van de nieuwe Londense jazzscene. Denk aan een kruising tussen Pharoah Sanders en Shabaka Hutchings met een flinke scheut afrobeat.






8 juli: Novastar


Met zijn vijfde album In the Cold Light of Monday maakte Novastar vorig jaar zijn rentree langs de Grote Poort. Niet louter omdat de vrij ingetogen plaat unaniem lovend werd onthaald – Humo had het over “twaalf bedrieglijk simpel klinkende maar gelaagde songs, slim gearrangeerd, met elke klank en frase op de juiste plaats” – maar ook omdat hij er meteen weer de wei van Rock Werchter en Pukkelpop sterretjes mee liet zien. (Pun intended, ja.) Want hoe koud dat licht van het nieuwe album naar eigen zeggen ook mag zijn, live blijft Novastar een gloedvolle pletwals die in België zijn gelijke niet kent.

De 18de editie van Gent Jazz Festival vindt plaats van 29 juni tot 9 juli 2019 op de Bijlokesite in Gent. Meer namen worden binnenkort bekendgemaakt.



Praktische informatie
Gent Jazz Festival 28/06-09/07/2019, Bijlokesite, Gent
Tickets beschikbaar via www.gentjazz.com of via Fnac



Zondag 30/06/2019
MAIN STAGE
19.30u – 21.00u: Jamie Cullum

Donderdag 04/07/2019
MAIN STAGE
22.30u - 00.00u: Joan Baez
20.30u - 21.45u: Julia Holter
18.30u - 19.45u: Cowboy Junkies
GARDEN STAGE
00.00u - 01.00u: The Antler King

Vrijdag 05/07/2019
MAIN STAGE
22.30u – 00.00u: Diana Krall
20.30u – 21.45u: Vincent Peirani “Living Being”
18.30u – 19.45u: Christian Sands Trio
16.30u - 17.45u: Frank Woeste & Baptiste Trotignon
GARDEN STAGE
21.50u - 22.25u: Yuri Honing Acoustic Quartet
19.50u - 20.25u: Yuri Honing Acoustic Quartet
17.50u - 18.25u: Yuri Honing Acoustic Quartet

Zaterdag 06/07/2019
MAIN STAGE
22.30u – 00.00u: Fred Hersch & WDR Big Band conducted by Vince Mendoza
18.30u – 19.45u: Gonzalo Rubalcaba Trio
16.30u – 17.45u: Pentadox
GARDEN STAGE
00.00u – 01.00u: Melissa Aldana

Zondag 07/07/2019
MAIN STAGE
19.30u – 21.00u: Gregory Porter
17.30u – 18.45u: José James Presents: “Lean On Me”
15.30u - 16.45u: Maisha


Maandag 08/07/2019
MAIN STAGE
22.30u – 00.00u: Sting “My Songs”
20.30u - 21.45u: Novastar

Dinsdag 09/07/2019
MAIN STAGE
John Zorn ‘Bagatelles’
22.30u – 00.00u: Nova Quartet / Peter Evans Solo / Asmodeus
20.30u – 21.45u: Gyan Riley & Julian Lage / Brian Marsella Trio / Ikue Mori / John Medeski Trio
18.30u – 19.45u: Craig Taborn Solo / Trigger / Erik Friedlander-Mike Nicolas Duo / Kris Davis
16.30u – 17.45u: Masada / Sylvie Courvoisier & Mark Feldman / Mary Halverson Quartet


 


www.gentjazz.com

 

 

 

Volg Gent Jazz Festival (@gentjazzfestival) op Facebook, Twitter, Instagram, YouTube & Spotify #gentjazz

 

 

 

 
     

 

 


 

 

   
  - persbericht 27.02.2019 -



 
  Jamie Cullum, José James, Fred Hersch & WDR Big Band, Vincent Peirani en veel andere: Gent Jazz Festival lost lading nieuwe namen



 
 

 
     
  Na de recente aankondiging van Sting, lost Gent Jazz Festival een lading nieuwe namen! Jamie Cullum belooft op 30 juni het betere pianowerk boven te halen. De jazzfanaten kunnen 6 juli alvast in hun agenda blokkeren, want Fred Hersch & WDR Big Band conducted by Vince Mendoza, Gonzalo Rubalcaba Trio en Jong Jazztalent Gent winnaars Pentadox palmen er de Main Stage in, terwijl Melissa Aldana die dag de Garden Stage afsluit. Vrijdag 5 juli, de dag waarop eerder Diana Krall bevestigde, wordt nog heerlijker gemaakt dankzij het accordeonspel van Vincent Peirani “Living Beings” en Christian Sands Trio. Zondag 7 juli, de festivaldag met o.a. Gregory Porter op het programma belooft een heerlijke afsluiter van de week te worden met de toevoeging van José James Presents: “Lean On Me” aan de affiche !


 
  30 juni: Jamie Cullum, het wonderkind achter (en óp) de piano



 
Jamie Cullum, de Britse jazzmuzikant, is een graag geziene gast op Gent Jazz Festival. Na zijn passages in 2009 en 2013, komt hij op 30 juni voor een derde keer terug naar Gent Jazz Festival voor een nieuwe en entertainende show. De performer legt momenteel de laatste hand aan zijn zevende studioalbum, waarna een wereldwijde tournee volgt met Gent op de kaart als enige Belgische stop. De pianist die wereldwijd om zijn liveshows geprezen wordt, maakte recent nog de theme song voor The King of Thieves.


     
 

 
  6 juli draagt jazz hoog in het vaandel met Fred Hersch voorop



 
  Jazzfans kunnen op 6 juli hun hart ophalen, want Fred Hersch, het New Yorks pianogenie, zorgt samen met het Duitse WDR Big Band conducted by Vince Mendoza voor een intrigerende show. Jason Moran noemt hem de LeBron James van de pianowereld. Anderen bestempelen hem als een onvoorwaardelijk lid van het pantheon van de jazzpiano. Hoe je hem ook bestempelt, Fred Hersch leidde een hele nieuwe generatie muzikanten op en heeft lange tijd de creatieve voorsprong van de jazz in uiteenlopende settings bepaald, van zijn adembenemende soloconcerten en verkennende duo’s tot zijn bijzonder trio’s en innovatieve kamermontages. Daarvoor is het de beurt aan Gonzalo Rubalcaba Trio rond de gelijknamige pianist Gonzalo Rubalcaba. Reeds in 1980 wist wijlen Dizzy Gillespie uitzinnige verhalen te vertellen over de jonge Cubaan Gonzalo Rubalcaba: een pianist met een verbluffend technisch meesterschap en een typisch Cubaanse sensibiliteit voor ritme en melodie. Toen was hij in jazzkringen nog onbekend, pas einde jaren tachtig zou hij onder de vleugels van contrabassist Charlie Haden aan een opmerkelijke carrière beginnen. Opener van die dag, Pentadox, won vorig jaar Jong Jazztalent Gent. Zij kregen een jaar de tijd om hun ingediende project uit te werken en te realiseren. Het resultaat daarvan kan u deze zomer zien op de Main Stage van Gent Jazz Festival! Op de Garden Stage mag Melissa Aldana, die nu al getipt wordt als de grote belofte voor de toekomst van de jazz, met haar krachtige show en adem de grenzen van de jazz en saxofoon verleggen.


 
 


 
  Affiche wordt verder aangevuld



 
  Op 7 juli krijgt Gregory Porter het goede gezelschap van José James. Wie José James al eerder aan het werk zag, hoorde ongetwijfeld zijn doorleefde interpretaties van Bill Withers' songs als ‘Ain’t No Sunshine’, ‘Grandma's Hands', ‘Use Me’ en ‘Just the Two of Us’. De reacties van het publiek bleven hem bij: ‘People would just go crazy!’ . Enter José James' meest ambitieuze project tot nog toe: de man trok namelijk op wereldtournee om het Bill
Withers songbook te herinterpreteren, wat culmineerde in het album “Lean On Me” en waarvan u het resultaat deze zomer onder José James Presents: “Lean On Me” kan bewonderen.

Diana Krall zorgde op haar eentje reeds voor een uitverkochte categorie A+ op 5 juli. Deze dag wordt nog heerlijker gemaakt met de toevoeging van Vincent Peiraini “Living Beings” en Christian Sands Trio aan de affiche.

De 18e editie van Gent Jazz Festival vindt plaats tussen 29 juni en 9 juli 2019 op de Bijlokesite in Gent. Voor 5 juli werd eerder al Diana Krall aangekondigd, voor 7 juli werd Gregory Porter al bekend gemaakt, voor 8 juli Sting en voor 9 juli John Zorn “Bagatelles”. Nog meer namen worden binnenkort bekend gemaakt !


 


Praktische informatie
Gent Jazz Festival 28/06-09/07/2019, Bijlokesite, Gent
Tickets beschikbaar via www.gentjazz.com of via Fnac

 

 
  Zondag 30/06/2019
MAIN STAGE
19.30u – 21.00u: Jamie Cullum

Vrijdag 05/07/2019
MAIN STAGE
22.30u – 00.00u: Diana Krall
20.30u – 21.45u: Vincent Peirani “Living Being”
18.30u – 19.45u: Christian Sands Trio

Zaterdag 06/07/2019
MAIN STAGE
22.30u – 00.00u: Fred Hersch & WDR Big Band conducted by Vince Mendoza
18.30u – 19.45u: Gonzalo Rubalcaba Trio
16.30u – 17.45u: Pentadox
GARDEN STAGE
00.00u – 01.00u: Melissa Aldana

Zondag 07/07/2019
MAIN STAGE
19.30u – 21.00u: Gregory Porter
17.30u – 18.45u: José James Presents: “Lean On Me”

Maandag 08/07/2019
MAIN STAGE
22.30u – 00.00u: Sting “My Songs”

Dinsdag 09/07/2019
MAIN STAGE
John Zorn ‘Bagatelles’
22.30u – 00.00u: Nova Quartet / Peter Evans Solo / Asmodeus
20.30u – 21.45u: Gyan Riley & Julian Lage / Brian Marsella Trio / Ikue Mori / John Medeski Trio
18.30u – 19.45u: Craig Taborn Solo / Trigger / Erik Friedlander-Mike Nicolas Duo / Kris Davis
16.30u – 17.45u: Masada / Sylvie Courvoisier & Mark Feldman / Mary Halverson Quartet
 
     
 


www.gentjazz.com

 

 

 

Volg Gent Jazz Festival (@gentjazzfestival) op Facebook, Twitter, Instagram, YouTube & Spotify #gentjazz

 
     

 

 


 

 

     
     
  - persbericht 15.02.2019 -

 
     
 
Primeur voor Gent Jazz Festival: Sting op minder dan 24 uur uitverkocht



 
Deze ochtend om 09:00u startte de ticketverkoop van 8 juli, de festivaldag met onder andere Sting op het programma. De komst van Sting naar Gent Jazz Festival werd eerder deze week reeds bekend gemaakt, maar voor tickets was het dus wachten tot deze ochtend. Nu bericht de organisatie dat alle tickets, zowel de golden circle als standaardtickets, allemaal uitverkocht zijn! Nooit eerder in het 18-jarig bestaan van het festival, werd een festivaldag op minder dan 24 uur uitverkocht.

Sting, de voormalige frontman van The Police, keert deze zomer terug naar België voor een exclusieve show op Gent Jazz Festival. Met zijn Europese tournee “My Songs” blikt hij terug op zijn omvangrijke carrière als zowel frontman van The Police, als solo-artiest. Fans kunnen zich verwachten aan alle hits, van “Englishman In New York” tot “Every Breath You Take” en van “Roxanne” naar “Message In A Bottle”, over “Fields Of Gold” naar “Shape Of My Heart” en veel meer.

Opletten voor ticketverkoop via secundaire kanalen


Via malafide websites als bemster.nl en viagogo.be worden tickets aangeboden aan woekerprijzen. Zo kost een standaardticket voor 8 juli via bemster.nl €119, terwijl deze via de officiële verkoopskanalen €75 kost. De organisatie waarschuwt om geen tickets via dergelijke kanalen te kopen. Enkel van tickets aangekocht via de officiële website www.gentjazz.com of bij een Fnac winkel in je buurt kan de echtheid gegarandeerd worden.

 
Over enkele weken worden meer namen voor Gent Jazz Festival 2019 bekend gemaakt.

 
 
     
 
 
   
     
  - persbericht 13.02.2019 -

 
     
     
  Gent Jazz Festival brengt Sting naar Gent met Europese “My Songs” tournee !

 
 




© Martin Kierszenbaum


 
  Maandag 8 juli belooft een hoogdag te worden op Gent Jazz Festival 2019. Sting, de voormalige frontman van The Police, keert voor het eerst sinds lang terug naar België voor een exclusieve show op de Main Stage van Gent Jazz Festival. Met zijn Europese tournee “My Songs” blikt hij terug op zijn omvangrijke carrière als zowel frontman van The Police, als solo-artiest. Fans kunnen zich verwachten aan alle hits, van “Englishman In New York” tot “Every Breath You Take” en van “Roxanne” naar “Message In A Bottle”, over “Fields Of Gold” naar “Shape Of My Heart” en veel meer.

Eerder werden al Gregory Porter, Diana Krall & John Zorn “Bagatelles” bekend gemaakt voor komende zomer.

 
 
*Tickets voor deze festivaldag zijn vanaf vrijdag 15 februari om 09:00 te koop via www.gentjazz.com*


 
 

Sting: My Songs: de ene hit na de andere

 
 
Sting vormde samen met drummer Stewart Copeland en gitarist Andy Summer de Britse band The Police. Vooral bekend van hits als “Message In A Bottle”, “Roxanne”, “Every Breath You Take”, “So Lonely” en “Can’t Stand Losing You”, brachten ze 5 studioalbums uit, wonnen 6 Grammy Awards en werden in 2003 opgenomen in The Rock and Roll Hall of Fame. In 2007 en 2008 werd The Police na een ingelaste pauze voor soloprojecten weer actief voor een reünietournee waarbij het op 8 oktober 2007 aan België de beurt was met een uitverkocht optreden in het Sportpaleis. Het tweede concert, gepland voor 9 oktober 2007 werd afgelast omwille van stemproblemen bij Sting. Op 7 juni 2008 speelde The Police hun laatste Belgische show op TW Classic en sloten hun reünietournee na 154 liveoptredens af in New York.

10 jaar later, in 2018, bundelden Sting en Shaggy nog de krachten en vertrokken op een gemeenschappelijke tournee. Deze zomer belooft de eerste tournee te worden, waarbij de Britse muzikant voor het eerst sinds jaren terugkeert naar België voor een exclusief concert. Hiervoor laat hij zich omringen door een elektrisch rock ensemble en trakteert de fans op alle hits.

 
 


Praktische informatie
Gent Jazz Festival 28/06-09/07/2019, Bijlokesite, Gent
Tickets beschikbaar via www.gentjazz.com of via Fnac

 
     
  Vrijdag 05/07/2019
22.30u – 00.00u: Diana Krall

Zondag 07/07/2019
19.30u – 21.00u: Gregory Porter

Maandag 08/07/2019
22.30u – 00.00u: Sting “My Songs”

Dinsdag 09/07/2019
John Zorn ‘Bagatelles’
22.30u – 00.00u: Nova Quartet / Peter Evans Solo / Asmodeus
20.30u – 21.45u: Gyan Riley & Julian Lage / Brian Marsella Trio / Ikue Mori / John Medeski Trio
18.30u – 19.45u: Craig Taborn Solo / Trigger / Erik Friedlander-Mike Nicolas Duo / Kris Davis
16.30u – 17.45u: Masada / Sylvie Courvoisier & Mark Feldman / Mary Halverson Quartet
 
     
 

www.gentjazz.com

 

 

Volg Gent Jazz Festival (@gentjazzfestival) op Facebook, Twitter, Instagram, YouTube & Spotify #gentjazz

 

 
     
     

 

 


 

 

     
   
  - persbericht 19.12.2018 -

 
 

 

Clap your hands now: Gregory Porter op Gent Jazz Festival 2019 !





 

Dé doorbraak voor Gregory Porter was de Claptone-remix van Liquid Spirit. Sindsdien heeft Porter bewezen dat hij het ook kan zonder remix. Hij kreeg onder andere de Grammy voor Best jazz Vocal Album voor Liquid Spirit en mag dit album rekenen tot het meest gestreamde jazz-album ooit. Als ode aan Nat ‘King’ Cole bracht hij vorig jaar rond deze tijd van het jaar nog de coverplaat Nat ‘King’ Cole & Me uit en eind vorige maand zijn eerste live album “One Night Only – Live at Royal Albert Hall”. Van Lowlands tot North Sea Jazz en van Glastonbury tot Couleur Café: de charmante man met het typerende hoofddeksel trekt nu al jaren uitverkochte zalen met z’n soulvolle jazzsongs. Hij laat zich hiervoor steevast omringen door een traditioneel jazztrio, kwartet of big band. Met welke bezetting hij deze zomer naar Gent Jazz Festival komt is nog maar de vraag !


Gregory Porter: de Amerikaanse jazzzanger die zijn eigen weg gaat


Ondanks het grote succes van de Claptone-remix, bleef Porter toch vooral zijn eigen weg volgen en dat is die van de jazz. Hij houdt van allerlei muziek, maar vindt het vooral leuk om weer thuis te komen, terug naar de roots. Sinds zijn eerste album “Water” in 2010 uitkwam, kent de man succes. Ondanks het feit dat Porter nu veel meer succes heeft dan vroeger, kiest hij niet altijd voor grote bigbands, maar durft hij ook voor kleinere en dynamische bezettingen te gaan. In 2015 stond de zanger nog op het podium van Gent Jazz Festival. Met welke bezetting de zanger op zondag 7 juli 2019 op Gent Jazz Festival zal staan is nog maar de vraag.


 


Praktische informatie
Gent Jazz Festival 28/06-09/07/2019, Bijlokesite, Gent
Tickets beschikbaar via www.gentjazz.com of via Fnac

 


Vrijdag 05/07/2019
22.30u – 00.00u: Diana Krall

Zondag 07/07/2019
22.30u – 00.00u: Gregory Porter

Dinsdag 09/07/2019
John Zorn ‘Bagatelles’
22.30u – 00.00u: Nova Quartet / Peter Evans Solo / Asmodeus
20.30u – 21.45u: Gyan Riley & Julian Lage / Brian Marsella Trio / Ikue Mori / John Medeski Trio
18.30u – 19.45u: Craig Taborn Solo / Trigger / Erik Friedlander-Mike Nicolas Duo / Kris Davis
16.30u – 17.45u: Masada / Sylvie Courvoisier & Mark Feldman / Mary Halverson Quartet

 

www.gentjazz.com

 

 

Volg Gent Jazz Festival (@gentjazzfestival) op Facebook, Twitter, Instagram, YouTube & Spotify #gentjazz

 

 
 

 

 
     

 

 


 

 

     
   
 

- persbericht 21.11.2018 -

 
 
Diana Krall op Gent Jazz Festival 2019





Na de eerste naam John Zorn “bagatelles” (9 juli), kondigt Gent Jazz Festival een tweede naam aan voor de 18e festivaleditie, die van 28 juni t.e.m. 9 juli 2019 op de Bijlokesite in Gent loopt. Op vrijdag 5 juli 2019 neemt Diana Krall met haar sensuele en hartverwarmende stem, een handvol klassiekers en haar ravissante en zeer innemende verschijning, zonder twijfel de hele tent in. Het wordt een unieke kans om de award-winnende Canadese zangeres, die roem oogst sinds de jaren 90, aan het werk te zien.


Diana Krall: een oeuvre dat even succesvol als veelzijdig is


Met haar pre-bop pianostijl en sensuele zang veroverde Diana Krall eind jaren 90 de jazzwereld en werkte zichzelf op tot een van de meest toonaangevende pianistes van de hedendaagse jazz. Sinds ze in 1999 met het album “When I Look In Your Eyes” wereldwijd doorbrak, mag ze zichzelf rekenen tot de best verkopende muzikanten in de jazz. De ene keer zet ze standards van Nat King Cole naar haar hand, dan weer duikt ze onder in de Braziliaanse bossanova. Maar net zo goed gaat ze de nostalgische toer op met een kerstplaat, of tast ze de grenzen van New Orleans en Americana af op Glad Rag Doll. Hiermee heeft Krall een oeuvre bij elkaar gespeeld dat even succesvol als veelzijdig is.


Na zes jaar terug op de Bijlokesite


Een decennium geleden stond mevrouw Elvis Costello voor de eerste keer op het podium van Gent Jazz Festival. Sinds haar tweede en laatste passage op Gent Jazz Festival in 2013, heeft de award-winnende pianiste maar liefst drie nieuwe albums uitgebracht. Voor haar laatste album “Love is Here to Stay”, dat dit jaar in september nog uitkwam, werkte ze samen met crooner Tony Bennett, die in 2015 samen met Lady Gaga op het podium van Gent Jazz Festival stond. Haar vorige passages in ons land lieten keer op keer een sterke indruk na. Wie er deze zomer bij wil zijn, bemachtigt maar beter snel zijn of haar tickets.

Meer namen voor Gent Jazz Festival 2019 worden binnenkort bekend gemaakt.


Praktische informatie
Gent Jazz Festival 28/06-09/07/2019, Bijlokesite, Gent
Tickets beschikbaar via www.gentjazz.com of via Fnac



Programma vrijdag 05/07/2019
22.30u – 00.00u: Diana Krall

Programma dinsdag 09/07/2019
John Zorn ‘Bagatelles’
22.30u – 00.00u: Nova Quartet / Peter Evans Solo / Asmodeus
20.30u – 21.45u: Gyan Riley & Julian Lage / Brian Marsella Trio / Ikue Mori / John Medeski Trio
18.30u – 19.45u: Craig Taborn Solo / Trigger / Erik Friedlander-Mike Nicolas Duo / Kris Davis
16.30u – 17.45u: Masada / Sylvie Courvoisier & Mark Feldman / Mary Halverson Quartet
 
 

www.gentjazz.com

 

 

Volg Gent Jazz Festival (@gentjazzfestival) op Facebook, Twitter, Instagram, YouTube & Spotify #gentjazz

 

 
     

 

 


 

 

 

- persbericht 24.10.2018 -



John Zorn eerste naam Gent Jazz Festival 2019 !




 





Nergens is het op cd terug te vinden, nergens is er een radio-opname van beschikbaar en wie online op zoek zou gaan, bespaart zichzelf beter meteen de moeite. Maar op dinsdag 9 juli 2019 brengt John Zorn zijn “Bagatelles” naar Gent Jazz Festival voor een onvergetelijke live-ervaring. John Zorn, de leading man van de New Yorkse avant-gardescene sinds de jaren 80, brengt voor dit unieke project een indrukwekkend aantal muzikanten samen en laat op Gent Jazz Festival maar liefst veertien formaties aanrukken. De 18e festivaleditie loopt van 28 juni t.e.m. 9 juli 2019 op de feeërieke Bijlokesite in Gent.

Tickets zijn te koop via www.gentjazz.com of bij een Fnac winkel in je buurt.

Uniek project


John Zorn is een vrije geest die lak heeft aan grenzen en categorieën. Hedendaagse klassieke muziek, punk, metal, klezmer, jazz… alles is goed voor deze ontembare muzikant. Dinsdag 9 juli laat hij zijn “bagatelles”, vrij vertaald naar “niemendalletjes”, los op Gent Jazz Festival. Niet minder dan dertig muzikanten zullen je in veertien formaties meenemen op een muzikaal avontuur doorheen de wereld van John Zorn. Onder anderen Joey Baron, Dave Douglas, Craig Taborn, Marc Ribot en John Medeski zullen enkele van hun bagatellen op je afvuren. Zorn geeft zelf de aftrap van deze laatste festivaldag met zijn Acoustic Masada band.

Eindelijk terug in Gent


De onovertroffen experimentalist, die in 2011 nog geëerd werd door de Hogeschool Gent met de eretitel Magister Artium Gandensis voor zijn verdiensten in de kunsten, heeft een speciale band met Gent. Zo staat Zorn deze zomer voor de vierde keer op het podium van Gent Jazz Festival nadat hij er in 2003 “Electric Masada”, in 2006 “Acoustic Masada” en in 2013 “Zorn at 60” bracht. Je voorbereiden op dit concert? Doe geen moeite. Opnames van “bagatelles” zijn er niet. De projecten zijn beschermd voor het handvol live concerten die John Zorn hiermee over de wereld doet. Gent Jazz Festival 2019 belooft aldus een uitzonderlijke kans om “Bagatelles” live mee te maken!

Meer namen voor Gent Jazz Festival 2019 worden binnenkort bekend gemaakt.



Praktische informatie
Gent Jazz Festival 28/06-09/07/2019, Bijlokesite, Gent
Tickets beschikbaar via www.gentjazz.com of via Fnac



Programma dinsdag 09/07/2019
John Zorn ‘Bagatelles’
22.30u – 00.00u: Nova Quartet / Peter Evans Solo / Asmodeus
20.30u – 21.45u: Gyan Riley & Julian Lage / Brian Marsella Trio / Ikue Mori / John Medeski Trio
18.30u – 19.45u: Craig Taborn Solo / Trigger / Erik Friedlander-Mike Nicolas Duo / Kris Davis
16.30u – 17.45u: Masada / Sylvie Courvoisier & Mark Feldman / Mary Halverson Quartet




www.gentjazz.com

 

 

Volg Gent Jazz Festival (@gentjazzfestival) op Facebook, Twitter, Instagram, YouTube & Spotify #gentjazz

 

 

 

 

 

 

 

 

     
   
 

Programma Gent Jazz Festival 2019

 

 

 

 

programma,last minute changes & updates, kijk hier


 
     
     

 

 

 ©  JAZZEPOES 2019

 

 

 

up again !

 

 

 

HOME