back to start !

 

 

                                                                      Archief Music 2016     Archief JAZZ 2015

                                                                                                                Archief BLUES/ROOTS 2015

click for index 

 

 

 

     
 

 

 

 

 

MAANDAG 29 FEBRUARI 2016



ERIC ALEXANDER, FERDINAND POVEL & TRIO REIN DE GRAAFF (USA-NL)

 

 

 

Eric Alexander (tenorsax); Ferdinand Povel (tenorsax); Rein de Graaff (piano);Marius Beets (contrabas); Eric Ineke (drums)

 

 

 

Voor een goedgevulde Hnita krijgen we een geweldige bebop avond met twee steengoede tenoren. Maar eerst nog een tragische noot slikken: Guy van de Poel is afgelopen vrijdag heengegaan en had net als Juul een vaste plek in de Hnita. Hij was een geweldige fotograaf met zijn zwart wit jazz foto’s. Hij was een aimabel mens en volgde zeker ¾ van de optredens in de Hnita vertelt Peter bij de inleiding.

 

 



Eric Alexander (°1968) is de jongste van de bende en weet zich voortreffelijk begeleid door het Rein de Graaff trio (Groningen, °1942) met nog Ferdinand Povel (°1947) erbij. Wat is het leuk de oude heren met bakken ervaring weer te zien spelen. Ferdinand is de oude kroonprins van de Nederlandse Jazz uit de tijd van Nordring Jazz en de beginjaren van Northsea Jazz maar ook van met de Skymasters en uit de glorie-tijd van de Nederlandse Big-Band jazz. Hij speelt voortreffelijk samen met Eric Alexander die hem af en toe uitdaagt. Eric geeft hem wel af en toe een teken dat het goed zit en geeft ook applaus.


      

 

©  Cees Van De Ven

 

 


Ze zetten heerlijk in met ‘Cheese Cake’ van Dexter Gordon. De grote voorbeelden voor Eric Alexander zijn namelijk Dexter, Coltrane en Coleman. Lekker groovy is ‘the blues’ bekend door Miles of ‘eternal triangle’ van Sonny Stitt in een heerlijk snel bebop nummer. Wat is Inneke in form met zijn drumwerk.

 

 

  



Toch ronduit prachtig zijn hun solo-ballads “Portrait of Jenny” en How Deep is the Ocean” van Eric en “These Foolish Things” (remind me of you) van Ferdinand. Hierbij lieten de vaste bandleden van Rein de Graaff zich gelukkig ook van hun beste kant zien en horen in uitgebreide solistische acties. Zulke bebop en hardbop jazz met swing feeling zie je niet meer zo vaak. Ze eindigen de set met een lekkere snelle ‘Cherokee’ van Parker waarna Rein solo afsluit met een rustig ‘Everytime we say goodbye’.


 

 
  Michel Proesmans


 
 
 
 


Matthew Halsall & The Gondwana Orchestra

 

(Featuring Josephine Oniyama, Bryony Jarman-Pinto and string quartet)


 

INTO FOREVER (Gondwana Records CD/LP - Out now via Rush Hour)



Releaseconcert 17/03 @ Leuven Jazz / Het Depot (with Gilles Peterson Dj)





Matthew Halsall is een van de grootste Britse Jazz talenten. Hij haalt de mosterd bij John & Alice Coltrane, Miles Davis of Max Roach, maar telkens met een eigen twist en grote spirituele diepgang. Onlangs bracht hij zijn zesde, en volop bejubelde plaat 'Into Forever' uit, opnieuw in samenwerking met The Gondwana Orchestra.

Hun onvervalste souljazz zit vol glorieuze arrangementen, speelse interludes, rijke strijkers, latin percussie of oosterse sferen, én de stem van zangeres Josephine Oniyama.

Kind of Blue meets Cinematic Orchestra. Met dit album onder de arm – dat nu ook in Belgie verdeelt wordt (Rush Hour) - zakt hij op 17 maart af naar Leuven Jazz.





“Kind Of Blue' meets The Cinematic Orchestra…saturated in a life-affirming glow ”. Time Out

“Meditative beauty” ★★★★☆ The Times

L'album Into Forever du trompettiste anglais Matthew Halsall et de son orchestre imaginatif attire un Orient imaginaire dans ses splendeurs à cordes. (Focus Vif)

“Beautiful, spacious and spiritual music.” All About Jazz

“Matthew is een heerlijke muzikant (tevens composer) en doet ook de arrangements met prachtige harmonieën, het heeft iets 90’s en doet me denken aan Cinematic Orchestra. Een album om weg te dromen.” DJ LeFTo (oa Stubru & Pure FM)

"listening to new Matthew Halsall & The Gondwana Orchestra album right now...its called 'Into Forever' and its a marvel!"

Gilles Peterson BBC 6.

La musique de Halsall fait davantage le lien avec les litanies rêveuses et métaphysiques des années 60, celles d'Alice et John Coltrane. Voire des moments où Pharoah Sanders baissait la garde free dans un désir de plénitude. Plus près de nous, les références se nomment Max Richter -électro-classicisme allemand- ou The Cinematic Orchestra. (PhCo Focus)





Achtergrond :



Over the course of five albums, Manchester based trumpeter, composer, arranger and band-leader Matthew Halsall has carved out a niche for himself on the UK music scene as one of it’s brightest talents. His languid, soulful music has won friends from Jamie Cullum and Gilles Peterson to Jazz FM and Mojo as well as an ever-growing international following. His new album Into Forever, puts the spotlight on Halsall the composer, arranger and producer. Halsall draws on a diverse range of influences from Alice Coltrane, Dorothy Ashby, Phil Cohran and Leon Thomas to the more contemporary sounds of The Cinematic Orchestra, Max Richter and Nils Frahm to deliver his most complete recording to date. Indeed, although the self effacing Halsall only plays trumpet on two tracks here, it is nonetheless every note, a Matthew Halsall album.



“I love being a musician, love playing, but for me every note has to serve the music I hear in my head and as I composed the music that became this album, I found that the voices that best expressed my intentions, were those of my friends and colleagues in The Gondwana Orchestra, as well as the two wonderful singers I have been lucky to work with on this album. I consider this my most personal record to date as though there are less solos within the compositions, this allows you to hear a lot more of my voice through all the instruments. It’s also the first time I’ve collaborated with vocalists, which is something I’ve always wanted to do”.



Indeed, while Halsall’s last album When The World Was One was very much about The Gondwana Orchestra exploring the legacy of Alice Coltrane and Pharoah Sanders, this album follows on from Matthew’s 2013 meditative masterpiece Fletcher Moss Park which found Halsall developing a unique fusion of spiritual jazz and Eastern influences to deliver a deeply personal statement. But while the sound world here is similar to Fletcher Moss Park, with Halsall again utilising strings to powerful effect, the catalyst for Into Forever came when Halsall met Manchester based soul poet Josephine Oniyama when they collaborated on a new composition for the Manchester based, BBC Radio 3 show, The Verb. For Halsall something just clicked. “I had wanted to work with singers for a while, but nothing quite felt right, but with Josephine and then Bryony I am delighted to have found two astoundingly talented young Manchester artists whose vocals, lyrics and melodic ideas really fit with how I hear music”. But Into Forever isn’t just about the vocalists, it features many of Halsall’s most trusted collaborators, with key contributions from flautist Lisa Mallett, harpist Rachael Gladwin, koto player Keiko Kitamura, pianist Taz Modi piano, bassist Gavin Barras, drummer Luke Flowers and two percussionists Sam Bell percussion and Chris Cruiks as well as again featuring Halsall’s distinctive writing for strings. The result is arguably Halsall’s finest record, a sublime melding of stripped back soulful funk and deep, minimalist, spiritual jazz, that will take you on a journey deep into forever!





Matthew Halsall & The Gondwana Orchestra - Into Forever (feat Josephine Oniyama)



 


Into Forever opens with the striking Only A Woman, originally written as an instrumental, Halsall sent it to Oniyama and the title comes from her lyrics about a mother bringing up her daughter and then later in life the daughter caring for the mother, a powerful image. As I Walk, the second of four collaborations with Oniyama, conjures up the journey that Halsall albums take you on and musically nods to the music of Leon Thomas and Yusef Lateef, two favourites of the composer. The evocative Dawn Horizon started as a piano instrumental, which Halsall then re-scored for strings and orchestra mainstay, bassist Gavin Barras. The funky Badder Weather features another fine Oniyama vocal and in feel offers a nod to the Art Ensemble’s free and funky Theme De Yo Yo. A word too for the contribution from pianist Taz Modi another key member of The Gondwana Orchestra. The elegiac These Goodbyes is one of Halsall’s most personal compositions, written for his friend, and early supporter, poet Linda Chase, who sadly passed away in 2011. It’s named for one of her poems and was the last piece Halsall performed at one of her events at the Whitworth Art Gallery. The ominous, dark toned The Land Of, builds a beautiful groove out of eastern scales and sounds and features fine work from flautist Lisa Mallet, koto player Keiko Kitamura and a killer drum groove from Cinematic Orchestra drummer Luke Flowers whose feel and timing brings so much to The Gondwana Orchestra. The exotic Longshan Temple is named for a beautiful temple in Taipei, Taiwan, where Halsall recently spent some time as a guest of trumpet company P.Mauriat, whose horns he plays, musically its influenced by Halsall’s crate digging for Exotica and classic ‘library’ records, both fertile ground for DJs. The delightful Cushendun (from Irish Cois Abhann Duinne, meaning "beside the River Dun") is named for a small coastal village in the county of Antrim, in Northern Ireland, where Halsall recently holidayed with his partner, writing this charming tune when he returned to Manchester. The powerful Into Forever was the first song Halsall wrote with Oniyama, originally commissioned by The Verb show on BBC Radio 3 with the theme ‘Things I Don’t Want To Know’, the collaboration felt so natural that they decided to do more work together and so came the genesis for the album Into Forever. The graceful Daan Park came to Halsall while sitting on a park bench in Daan Park in Taipei, Taiwan watching a group of people learning Tai Chi, the movements they were performing were so gentle and elegant and he aims to capture some of this within the composition. It is also the first time on the album we hear Halsall’s languid, lyrical playing and the subtle mood change sets up perfectly for the album closer, Jamais Vu, which features singer Bryony Jarman-Pinto who also wrote the lyrics. It’s named from the phenomenon of experiencing a situation that one recognizes in some fashion, but that nonetheless seems very unfamiliar, something she felt as she wrote the tune and signifies.



 

Credits:



The Gondwana Orchestra:

Matthew Halsall trumpet, Lisa Mallett flute, Rachael Gladwin Harp, Keiko Kitamura koto, Taz Modi piano, Gavin Barras bass, Luke Flowers drums, Sam Bell percussion, Chris Cruiks percussion (track 7 & additional percussion track 6)



Margit Van Der Zwan cello, Natalie Purton viola & violin, John Purton violin (tracks 1, 2, 11), Jote Osahn violin (tracks 3, 5, 6, 7,), Ollie Izod violin, (track 5)

Josephine Oniyama vocals, except Bryony Jarman-Pinto vocals (track 11)

 


 
     
     
     
 

 
 

 

Nona Jazz 27 feb 2016 Double bill


Machtelinckx – Badenhorst – Jensson – Wouters




 

© Jos Knaepen

 

 

Ruben Machtelinckx div; gitaren, banjo
Joachim Badenhorst clarinetten, sax
Himar Jensson el. gitaar
Nathan Wouters contrabass



Prachtige set, in aanvang eerder breekbaar, naar het einde toe vooral diep en duister. Maar zoals de aankondiging zei en de belichting aangaf, ‘buitensporig intiem’.
Met de dualiteit tussen beide gitaristen als basisframe, waar Joachim en Nathan, het gesloten en introverte beeld vervolmaakten, doolde de set verder in het halfduister, wat op zich de helderheid van het spel niet stoorde. Enkele solo’s, maar steeds en sourdine, geen wilde uithalen die poogden de mist te verscheuren. Het ging hem meer om de sfeer dan om de individuen, meer om de geslotenheid van de groep dan om het excelleren van de enkelingen op zich.
Een boeiend geluid van een hechte groep, het was bijzonder fijn om er bij te zijn.



Natashia Kelly Group nieuwe EP presentatie


 

© Paul De Cloedt

 

 

Natashia Kelly zang composites
Juan Parra Cancino live electronics el.gitaar
Edmund Lauret el.gitaar
Brice Soniano contrabass




De EP ‘The Uncanny : something which is strangely familiar, rather than just mysterious’ werd geregistreerd in november met alleen composities van Natashia.

Geen ritmesectie, wat de set mooi deed aansluiten bij de vorige. En Natashia zong mooi, met een volle nooit weerbarstige stem waar de maturiteit in domineerde. Maar ik miste enige spanning, geen likje ‘bleu key’, geen onverdroten dissonantje om de zaak op te fleuren en met de correcte maat als metrum. Ik had graag wat meer avontuur gehoord de benoeming jazz waardig. Juan met zijn electronics was steeds eerder discreet aanwezig, waarbij hij met een kleine hulpmicrofoontje ook Natashia’s stem licht samplede/vervormde, met tussendoor kleine interventies op gitaar in samenspraak met Edmund. Het gitaarwerk van deze laatste, was de werkelijke drager van de set, nooit echt swingend, maar efficiënt in het kleuren van de dragende set voor Natashia. Brice, zoals steeds op kousenvoeten, weefde zijn baslijnen tussen de andere noten door met de hem gekende en herkenbare fijnzinnigheid, nooit in gevecht met, maar steeds in harmonie met zijn bass en zijn kompanen. Met een biss’je van Brice en Natashia sloot de set met een joelend applaus van de aanwezige fanclub.

 

 

Luque

 

 

 

 
 
 
 

 

Check de "making off" video van de opnames in New York 

 


LABtrio geselecteerd voor Jazzahead !

 

En er is nog meer goed nieuws: LABtrio werd geselecteerd voor hét internationale showcasefestival: Jazzahead! in april te Bremen, Duitsland


 
 
 
     
 

 

- persbericht  -

 

 

 

 

David Thomaere Trio – Crossing Lines

 

 

 

 

 

 





Jazz met vlotte melodieën en opzwepende ritmes, beïnvloed door ECM, hedendaagse jazz en klassieke muziek, maar evenzeer door pop en hiphop: dat is waar het David Thomaere Trio garant voor staat. Het drietal nam vorig jaar hun eerste album getiteld Crossing Lines op, dat 8 maart 2016 verschijnt.

De rijke sound van dit trio, bestaande uit pianist David Thomaere (laureaat van de Toots Thielemans Award in 2012), drummer Antoine Pierre (Philip Catherine, TaxiWars) en contrabassist Felix Zurstrassen (Conference of the Birds), is voer voor zowel jazzfanaten- en kenners als voor zij die graag eens van het genre proeven. Live worden eigen composities afgewisseld met een occasionele jazzstandard en hier en daar een (in een eigenzinnig jazzjasje gestopte) popsong.

Spilfiguur David Thomaere (°1988) is een Schotenaar die al op heel jonge leeftijd aan het improviseren en componeren sloeg. Hij was zes toen hij voor het eerst met de piano in aanraking kwam.

Als negenjarige ging Thomaere klassieke piano studeren aan de academie van Schoten. Daarna, op zijn zeventiende, volgde hij de bacheloropleiding jazzpiano aan het Koninklijk Conservatorium Brussel, bij jazzgrootmeesters als Diederik Wissels, Dirk Schreurs en Kris Defoort. Hij nam ook deel aan masterclasses en stages in het buitenland, bij onder meer Kenny Werner, John Tayler, Sheila Jordan, Palle Danielsson en Steffano Battaglia. In het kader van zijn masteropleiding trok hij een jaar lang naar Leipzig, waar hij in de leer ging bij jazzlegende Richie Beirach. Thomaere vervolledigde zijn studies in 2012 bij pianiste Nathalie Loriers van het Brussels Jazz Orchestra.

In maart 2013 mocht de pianist de prestigieuze Toots Thielemans Jazz Award in ontvangst nemen, en in de zomer van 2014 werd hij genomineerd voor de Sabam Jazz Award in de categorie ‘jong talent’.

In zijn muzikale loopbaan was David Thomaere reeds te zien aan de zijde van jazzartiesten als Yves Peeters, Yannick Peeters, Erik Bogaerts, Jean-Paul Estiévenart, Steven Delannoye, Guillaume Vierset, Jerome Klein, Stijn Cools, Jens Bouttery, Joris Lindemans, Toine Thys, Lennart Heyndels, Benjamin Sauzereau, Matthias De Waele, Ruben Lamon en Werner Pensaert. Maar Thomaere grossiert ook in andere muziekstijlen, getuige zijn samenwerkingen met meer poppy bands als Okon & The Movement en Long Gone, en het op jazz en Oost-Europese volksmuziek geïnspireerde Uživati Trio. De jonge pianist geeft ook les aan muziekscholen in Knokke en Ninove.

Thomaere wordt op drums begeleid door coming man Antoine Pierre (°1992). Hij is de jongste winnaar van de Toots Thielemans Jazz Award, en werd eerder ook al geprezen als beste solist op het Comblain Jazz Festival in Luik (2009) en tijdens de Brussels Jazz Marathon (2010). Pierre studeerde aan het Koninklijk Conservatorium Brussel en de New School For Jazz and Contemporary Music in New York. Hij speelt samen met kleppers als Philip Catherine, Philippe Aerts, Enrico Pieranunzi, Didier Lockwood, Frank Vignola, Tim Armacost, Steve Houben, Toine Thys, Pascal Mohy en Jean-Paul Estiévenart. Met dEUS-frontman Tom Barman, saxofonist Robin Verheyen en contrabassist Nicolas Thys vormt hij sinds twee jaar ook TaxiWars.

Contrabassist Felix Zurstrassen (°1987) raakte op 14-jarige leeftijd in de ban van de bas. Eerst verdiepte hij zich in elektrische bas aan het Koninklijk Conservatorium Brussel, later verlegde hij de focus naar de contrabas.

Zurstrassen beperkt zich niet tot traditionele jazz, maar beheerst ook meer hedendaagse stijlen - gaande van pop tot funk. We herkennen hem onder meer aan de zijde van Fabrizio Cassol bij Conference of the Birds, Teun Verbruggen, MusicAzur, Steve Houben, Nicola Andrioli, Fabian Fiorini, Jean-Paul Estiévenart, Igor Gehenot, Bo Van der Werf, Guillaume Vierset en zijn LG Jazz Collective, Charles Loos, Pierre de Surgères, Alexandra Grimal, Vincent Bruyninckx, François Delporte, The KMG’s, Lionel Beuvens, Stijn Cools, Bert Cools, Steven Delannoye, Jacques Pirotton, Lorenzo Di Maio, Alexandre Cavaliere, Bram De Looze, Jérome Klein, Lieven Venken, Thibault Dille en Alain Pierre.

Speciaal voor de cd Crossing Lines werkt het David Thomaere Trio samen met trompettist Jean-Paul Estiévenart en saxofonist Steven Delannoye, twee prominenten in de Belgische jazzscène.


Release 8 maart 2016 op DE WERF




 
 
     
 
   
 
     
     
 

 

 


 

Natashia Kelly Group in de Lokerse Jazzklub 23 januari 2016



Natashia Kelly, zang; Brice Soniano, contrabas; Edmund Lauret, el. gitaar; Juan Parra Cancino (computer + el.gitaar)






Bij de ingang van de Lokerse Jazzklub lag aan de kassa een blaadje met een mededeling. Omwille van het intieme karakter van de muziek kon het publiek tijdens de eerste set geen drank bestellen. Tien minuten voordat het concert begon, wees de aankondiger van dienst er nog een keer op dat de bar bijna ging sluiten om de fragiele muziek niet te verstoren. Na afloop van de eerste set kon je wel zeggen dat je een speld had kunnen horen vallen, zo aandachtig en muisstil had het publiek toegekeken en geluisterd. De geluiden van de kant van het publiek waren beperkt gebleven tot luid applaus en een deur die openging, omdat een laatkomer binnenkwam.



  



De jazzklub was goed volgelopen met mensen van heel uiteenlopende leeftijd en pluimage. Er weerklonk een gezellige drukte toen Natashia Kelly en Brice Soniano hun plaats innamen. Iedereen werd stil en keek benieuwd naar wat dit geven zou. Natahia Kelly opende met klanken die wat weg hadden van een gezongen begroeting in een oude taal, waarbij Brice na een tijdje inviel op contrabas. Scat kon je deze zang niet noemen, maar het maakte meteen indruk hoe zang en bas elkaar aanvulden. De eerste woorden die haar fijne lippen vormden waren "I want to be burried ...", de eerste tekst tegelijk donker en ambitieus, in een traag ritme dat zou passen bij de activiteit van geconcentreerd schoon schrijven - of tekenen, de taal was beeldtaal die veel ruimte liet aan de verbeelding van de luisteraar.
Natashia vertelde dat het programma grotendeels zou bestaan uit eigen composities plus een paar covers en een paar improvisaties. Waarna het duo verder ging met 'Azure' van Duke Ellington. We hoorden het haar elders wel eens brengen begeleid met gitaar en bas, maar hier kregen we het in een vernieuwd Bass and Voice-jasje. In combinatie met bassiste Yannick Peeters gooide de jonge zangeres enkele jaren geleden al hoge ogen en sindsdien diept zij de mogelijkheden van deze duo-combinatie verder uit. 'Azure' kreeg hier een bassolo mee met een opvallende eigenheid en intensiteit. Dat werden ook de kenmerkende eigenschappen die zij in het vervolg met verve uitspeelden. In een basintro bijvoorbeeld waarbij Brice de contrabas bijna als een Oosters instrument deed klinken, waarop Natashia uitpakte met persoonlijk gefilosofeer over liefde. Of in handgeklap van Natashia dat aansluitend op applaus van het publiek een overgang maakte naar een eigen nummer, haar 'Sweet Dragon' dat we haar elders helemaal solo hoorden brengen. Fascinerende intro's leidden vooral donkere en trage nummers in die de harten bewogen, met sprankels hoop. De focus van Brice, zijn techniek die invloeden uit klassieke muziek, mainstream en progressieve jazz lijkt te combineren, zijn inlevings- en expressievermogen geven een nieuwe impuls aan het Bass and Voice-concept. De eerste set afsluiten met een uitgebeend 'What Reason Could I Give' maakte dat hier en daar een traan dreigde te gaan rollen.


  



Set twee was ook, maar heel anders, intens met toevoeging van twee gitaristen, van wie een Zuid-Amerikaanse met een laptop ook elektronische effecten toevoegde. Natashia Kelly Group had een volle sound die de chemie van de eerste set verder zette, maar wel in psychedelische en avantgardistische sferen duwde. De elektronica deed de toegankelijkheid misschien geen goed, maar voegde soms best intrigerende effecten toe. De match met gitarist Edmund Lauret was evidenter. De gitaarklanken verleidden soms bijna tot een vergelijking met Ruben Machtelinckx op Faerge en Flock, maar de vergelijking ging niet op. Geen Scandinavische wijdsheid, geen rietinstrument, wel een extensie voor de Bass and Voice: een uitbreiden met een verlangen naar eigenheid, opnieuw. En weer werd de set uitermate sterk afgesloten, ditmaal met 'Ballad Of A Thin Man' van Bob Dylan. Goed getimed, een song die Natashia zich eigen heeft gemaakt.






Danny De Bock


 

  
 
     
     
 
 
     
     
     
 

-perstekst -

 
     
     
     
 

 

TORD GUSTAVSEN FEATURING SIMIN TANDER

 

 

 

 

 

 

Pianist Tord Gustavsen is al jaren een van de belangrijkste vertegenwoordigers van de Noorse jazzscene. Met zijn trio en kwartet bracht hij sinds 2003 zes albums uit op het befaamde ECM records.
Tord Gustavsen staat voor warme, intieme jazz. Ingetogen lyrisch, maar heel trefzeker en met prachtig samenspel.
Voor zijn nieuwe album op ECM (eind 2015) vertrekt Tord Gustavsen van oude Noorse hymnes, geïnterpreteerd door zangeres Simin Tander. Deze Afghaans-Duitse is een rijzende ster in de Europese jazz- en wereldmuziekscene. Daarnaast zijn er ook nieuwe, al dan niet puur instrumentale, composities van Gustavsen.
De bezetting is deze keer zonder bas en voor het eerst gebruikt Tord Gustavsen subtiele elektronica die diepte en nieuwe lagen toevoegt.
Hij integreert die samen met de warme stem van Simin Tander in de minimalistische jazz sound die we kennen van zijn trio-werk.

 

“Gustavsens muziek draait rond eenvoud, met gedempte ritmes en beknopte melodieën waar soms donkere blueskleuren over hangen. ‘Circling’, met zijn stille gospelachtige akkoorden, herinnert aan Keith Jarrett; ‘Suite’ dan weer aan Paul Bley”. De Standaard over ‘The Well’ (2012)
Met: Tord Gustavsen (piano, electronics), Simin Tander (zang), Jarle Vespestad (drums) en Daniel Wold (sound design)

 

 

 

 

 

 

concerten

 

 

 

 

Donderdag 21 Januari 2016


Brussel : Flagey
Tickets & info: http://flagey.be/en/programma/17292/tord-gustavsen-feat-simin-tander


Vrijdag 22 Januari 2016


Antwerpen: De Roma
Tickets & info: http://www.deroma.be/#!eventid=856

Zaterdag 23 Januari 2016


Roeselare : CC De Spil
Tickets & info: http://www.despil.be/e2161/tord-gustavsen-featuring-simin-tander

 

 

 
     
 
 
     
     
     
 

-perstekst -

 
     
     
     
 

 

 

 

 

Doghouse Sam in 2016 - Limited edition Vinylplaat én een 3de full CD

 

 

 

De Belgische Rhythm’n’Blues sensatie ‘Doghouse Sam & his Magnatones’ hebben er weerom een geweldig jaar opzitten met een wereldwijd goed ontvangen album ‘Knock Knock’. Winnaar van de Belgian Blues Challenge en een tweede plaats op de ondertussen gerenommeerde European Blues Challenge.

Daarenboven speelde de band veel op festivals en clubs in de Benelux, alsook meer en meer in de rest van Europa, met optredens in Polen, Noorwegen, Portugal, Duitsland, Engeland en Frankrijk. Kortom, het loopt erg erg lekker … én het gaat crescendo!

In 2016 probeert Doghouse Sam die lijn dan ook verder te trekken met opnames voor de derde full CD. En als smaakmaker wordt eerder op het jaar eerst nog een limited edition Vinylplaat uitgebracht waar de jongens enkele van hun favoriete bluesklassiekers inblikken. Hou zeker de website www.doghousesam.com in het oog voor meer info hieromtrent.

Wil je als organisator eens een ‘wat anders dan anders’ band boeken die er uit springt, een band die als geen ander een vuist op podium kan maken en bijzonder stevig op het gaspedaal gaat staan… aarzel dan niet om Doghouse Sam te contacteren.



Cheers !



Doghouse Sam & his Magnatones

 

 

 

www.doghousesam.info

 

 
     
     
 

 

Klik hier voor een video-impressie van Doghouse Sam & his Magnatones

 

 

 
     
     
     

 

 


 ©  JAZZEPOES

 

 

 

up again !

 

 

 

back to start !